//
کدخبر: ۲۸۵۱۶۶ //

بحران کرونا در شاهرود/در خانه بمانیم!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود با بیان اینکه شهرستان شاهرود و میامی که همچنان روی نوار قرمز کرونایی است؛ گفت: وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا در شرق استان همچنان افزایشی است.

بحران کرونا در شاهرود/در خانه بمانیم!

رضا چمن شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا جایی که تجارب 7 ماهه ایران و جهان نشان می‌دهد؛ تنها راهکارهای پیشگیری از همه‌گیری بیماری کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و عدم برگزاری تجمعات به هر دلیل و توجیهی است.

وی با اشاره به‌شدت انتقال بیماری کرونا در منازل و محیط کار تأکید کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون بیشتر ابتلاها به‌صورت خانوادگی ثبت می‌شود، لازم است تا در محیط‌های منزل و کار، تهویه مناسب وجود داشته باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود افزود: در محیط کار و منزل پنجره‌ها و درب اتاق‌ها هر چند دقیقه یکبار باز شده تا هوای پاکیزه و عاری از ویروس وارد محیط خانه یا اداره شود.

چمن با بیان اینکه تهویه مناسب یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از سرایت ویروس در دنیا است، گفت: توصیه ما به همه مردم این است تاجریان هوا را در خانه و محیط کار مدیریت کرده و تهویه مناسب را به کار بگیرند.

وی اضافه کرد: در خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنان به کرونا مبتلا شده، لازم است تا دستورالعمل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شود و این توصیه‌ها را جدی‌تر بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود با اشاره به سیر فزاینده همه‌گیری بیماری کرونا در شرق استان نیز عنوان کرد: در 48 ساعت گذشته، 158 نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان