//
کدخبر: ۲۸۵۱۱۴ //
قائم مقام سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه:

تجهیزات نوین و متناسب با توسعه شهرها زیربنای خدمات‌رسانی است

قائم مقام سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه گفت: نبود نردبان هیدرولیک مورد استفاده برای ساختمان‌های مرتفع مشکل عمده آتش‌نشانی کرمانشاه است؛ درحالی که زیربنای ارایه خدمات‌رسانی تجهیزات نوین و مناسب توسعه شهرهاست.


 تجهیزات نوین و متناسب با توسعه شهرها زیربنای خدمات‌رسانی است

کیوان ملکی با اشاره به آمار حوادث 6 ماهه نخست امسال اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال1700 عملیات شامل 1160 مورد عملیات آتش‌سوزی و 600 عملیات امداد و نجات در شهر کرمانشاه انجام شده ‌و بیش از 40 درصد این حوادث ناگوار به موجب سهل‌انگاری مردم رخ داده است.

ملکی با اشاره به عدم تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان به نردبان هیدرولیک برای ساختمان‌های مرتفع گفت: این کمبود مشکل بزرگی است و نمی‌توانیم با شرایط و هزینه‌های فعلی آن را چاره‌اندیشی کنیم زیرا هزینه خرید نردبان 50 متری اکنون بیش از  60 میلیارد تومان است.

قائم مقام سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه معتقد است براساس استانداردهای بین‌المللی نیروهای امداد و نجات و البته تجهیزات آنها باید متناسب با رشد و توسعه شهرها بروزرسانی شوند که متاسفانه همانطور که قبلا اشاره شد این اتفاق در استان کرمانشاه آنطور که شایسته بوده رخ نداده و علی‌رغم آغاز بلندمرتبه سازی در شهرستان این نهاد هنوز مجهز به نردبان مناسب نیست.

وی کمک سازمان مدیریت بحران، استانداری به شهرداری برای تأمین اعتبار خرید نردبان هیدرولیک را ضروری دانست و افزود:  متأسفانه نردبان هیدرولیک 52 متری استان در اغتشاشات آبان‌ماه 98 توسط اغتشاشگران با حریق عمدی مواجه شد و اکنون برای خرید این نردبان مکاتبات‌ لازم‌ انجام شده است و در صورت تأمین اعتبار این نردبان خریداری می‌شود.

ملکی با بیان اینکه استفاده از نردبان هیدرولیک در موقع حوادث میزان خسارت وارده به شهروندان و اموال عمومی را کاهش می‌دهد گفت: در شرایط کنونی 11 ایستگاه آتش‌نشانی با 56 دستگاه خودرو آتش نشانی و 260 نفر نیروی انسانی ماهر در کرمانشاه فعال است و کلانشهر کرمانشاه به ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی و نردبان هیدرولیک برای اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع نیاز دارد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار از سوی سازمان شهرداری یک ایستگاه جدید آتش‌نشانی در شهرک پرواز و نوکان تا دو ماه دیگر احداث می‌شود و تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی افزایش می‌یاید زیرا براساس استاندارد، به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز است.

ملکی عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی و تخصصی کار در ارتفاع و عمق به طور مرتب در حال برگزاری است و مهار آتش، نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان کرمانشاهی در اوایل شیوع ویروس کرونا روزانه بیش از 220 هزار لیتر مواد ضدعفونی در مناطق محروم کرمانشاه توزیع کردند بیان کرد: پرسنل آتش‌نشانی با پیگیری هشتک در خانه بمانیم، روزانه اقدام به ضدعفونی کردن اماکن شهری می‌کنند.

قائم مقام سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه از آماده‌باش آتش‌نشانی کرمانشاه برای انجام عملیات امداد آبگرفتگی خبر داد و گفت: با توجه به تخصیص اعتبار کشوری 20 دستگاه آبگیری توسط سازمان شهرداری برای استان خریداری شده و هر ایستگاه آتش‌نشانی مجهز به دو دستگاه آبگیری برای عملیات آبگرفتگی است و در صورت  بارش شدید باران نیروهای عملیاتی و ستادی آتش‌نشانی کرمانشاه برای انجام عملیات امداد آبگرفتگی منازل و معابر در آماده‌باش کامل هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان