//
کدخبر: ۲۸۳۲۵۶ //

رفع توقیف خودروها با خلافی بالای یک میلیون تومان در هفته نیروی انتظامی/ بطور میانگین در هر دقیقه ۲/۵ تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته می شود/ کشف ۹۸۵ قبضه اسلحه در شش ماهه اول سال ۹۹

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از رفع توقیف خودروها با خلافی بالای یک میلیون تومان بدهی در هفته نیروی انتظامی خبر داد.

رفع توقیف خودروها با خلافی بالای یک میلیون تومان در هفته نیروی انتظامی/ بطور میانگین در هر دقیقه ۲/۵ تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته می شود/ کشف ۹۸۵ قبضه اسلحه در شش ماهه اول سال ۹۹

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (بیست و چهارم مهرماه ۹۹) برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: سیزدهم مهرماه  آغاز هفته نیروی انتظامی بود که به دلیل تقارن با ایام ماه صفر با تأخیر روز بیست و هفتم مهر تا دوم آبان ماه به نام هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شد.

 وی با تبریک این هفته به مردم و خانواده های نیروی انتظامی گفت: خدا را شاکریم در این فضای ارزشمند که نائب امام عصر رهبری آن را بر عهده دارد به بهترین مردم دنیا خدمت می‌کنیم و سپاسگزار و قدردان همه سازمان هایی هستیم که به نیروی انتظامی کمک می‌کنند تا ناجا بتواند خدمات‌رسانی کند و بر این باور هستیم هر آنچه در حوزه نظم و امنیت داریم خروجی آن محصول هم آوایی و هماهنگی سازمان‌ها و حمایت مردم است که پشتوانه ما هستند.

شعار امسال  نیروی انتظامی"با هم برای امنیت و سلامت"

 وی در ادامه افزود : هفته نیروی انتظامی فرصت خوبی است تا ارتباط خود را به صورت جدی، کیفی تر کنیم و با گفتگو با مردم به مشکلات رسیدگی کنیم و در این هفته با توجه به شرایط پیش رو از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و  رسانه ها استفاده می کنیم و با شعار ا "با هم برای امنیت و سلامت" در جهت تحقق امنیت و سلامت در جامعه تلاش خواهیم کرد.

کاهشی در فعالیت‌ها و اجرای خدمات به مردم نداشته ایم

سردار جاویدان تصریح کرد : نیروی انتظامی از جمله سازمان‌هایی است که در زمینه ارتباط با افراد جامعه در سطح بالایی قرار دارد و در مدت شیوع بیماری کرونا ساعت کاری ما افزایش پیدا کرده و کاهشی در فعالیت‌ها و اجرای خدمات به مردم نداشته ایم.

 کشف وضبط ۴ میلیون و ۷۷۹ هزار قلم کالای احتکار شده  در شش ماهه اول سال

ایشان بیان داشت: در حوزه نظارت بر اصناف طی شش ماهه گذشته ۲۸ هزارو ۹۷۸ بازدید در سطح استان انجام گرفته و در این زمینه یکهزارو ۹۹۰ واحد پلمپ شده اند و در زمینه احتکار اقلام بهداشتی(ماسک،مواد ضدعفونی کننده و..) بالغ بر ۴ میلیون و ۷۷۹ هزار قلم کالا کشف و ضبط شده است.

بستر مناسبی را برای آرامش کادر درمان آماده کردیم

سردارجاویدان گفت: درحوزه آموزش (فضای مجازی و واقعی) نیز کارشناسان حوزه بهداشت ناجا حضور داشتند و در مکان های مختلف در حد بضاعت امکاناتی را توزیع کردیم و اقداماتی نیز در زمینه گندزدایی و ضدعفونی اماکن انجام  داده شد و پلیس فتا هم اقدامات خوبی در زمینه بر خورد با کسانی که در فضای مجازی باعث التهاب جامعه می شدند انجام شد و توانستیم بستر مناسبی را برای آرامش کادر درمان آماده نماییم.

اگر دوباره محدودیت ها در استان اعمال شود با تمام توان در خدمت سلامت مردم و هم استانی های عزیز  هستیم

وی اضافه کرد: در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمان محدودیتهای تردد، پلیس راهور، پلیس راه و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام داد که می توان از آن به عنوان کاری شاخص نام برد و هم اکنون نیز آمادگی این را داریم که اگر دوباره محدودیت ها در استان اعمال شود نیروی انتظامی با تمام توان در  خدمت سلامت مردم و هم استانی های عزیز باشد.

تمرکز ما در این  هفته بیشتر در فضای مجازی است

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های هفته نیروی انتظامی نیز خاطر نشان کرد: ۲۷ مهر ماه آغاز هفته نیروی انتظامی است که در این ایام برنامه های شامل برگزاری صبحگاه مختصر و تجلیل از افراد برتر در حوزه های مختلف، تجلیل از خانواده شهدای شاخص و جانباز نیروی انتظامی، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و اعلام بیعت مجدد با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری در راستای ارائه خدمت صادقانه، اهدای خون، برگزاری مراسم فرهنگی از طریق رسانه،و در صورت امکان غبار روبی مزار شهدا با حداقل نفرات، و در صورت برپایی نماز جمعه نیز سخنرانی قبل از خطبه ها را خواهیم داشت ولی تمرکز ما در این ایام بیشتر در فضای مجازی است و سعی داریم برنامه های جمعی نداشته باشیم و مراسم در فضای مجازی برگزار شود.

در هفته نیروی انتظامی خودروهای توقیف شده با خلافی بالای یک میلیون تومان رفع توقیف خواهند شد

این مقام مسئول در ادامه افزود: در هفته نیروی انتظامی خودروهای توقیف شده با خلافی بالای یک میلیون تومان رفع توقیف خواهند شد و مالکین خودرو می توانند با در دست داشتن مدارک خودرو برای رفع توقیف اقدام نمایند و مبلغ خلافی خود را ظرف مدت دو ماه آینده پرداخت کنند.

 امنیت خوب و پایداری که در استان حاکم است نتیجه حمایت و همکاری مردم از متولیان نظم و امنیت  می باشد

سردار جاویدان در ادامه گفت: با توجه به شرایط حاکم  امنیت خوب و پایداری در استان حاکم  است که نتیجه حمایت و همکاری مردم از متولیان نظم و امنیت می باشد.

photo_2020-10-15_17-58-49

افزایش ۷ درصدی سرقت در شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به جرائم و عملکرد نیروی انتظامی یادآور شد: در زمینه سرقت در شش ماهه اول سال ۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل مشاهده شده است و در سرقت های مهم ۹ درصد کاهش دیده می شود ولی روند ما روند کاهشی ۱۰ برابری را نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

کشف ۹۴ درصدی قتل های انجام شده در استان

سردار جاویدان میزان شرارت ها در نزاع های فردی سطح استان را کاهشی عنوان کرد و گفت: در نزاع های جمعی افزایش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم و در زمینه قتل نیز ۶ درصد افزایش مشاهده شده است ولی ۹۴ درصد از قتل های شکل گرفته کشف شده است، که نقطه قوتی در پلیس آگاهی می باشد و نشان از کاهش فاصله وقوع قتل و جرم دارد.

 دستگیری ۵ هزار سارق طی شش ماهه اول سال

 در حوزه باندهای متلاشی شده سرقت ۳۶ درصد افزایش صورت گرفته که در این زمینه ۲۵ باند مورد ضربه قرار گرفته و بالغ بر ۵ هزار نفر طی شش ماه گذشته دستگیر شده اند که رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و کشفیات سرقت نیز ۱۱ درصد افزایش  داشته است و طرح مقابله با سرقت نیز ۱۷ درصد روند افزایشی داشته است

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات اقتصادی در استان

ایشان یادآور شد: در حوزه کشفیات پلیس امنیت اقتصادی در شش ماهه اول سال سه درصد افزایش کشفیات مشاهده می شود وبا تمرکز بر پرونده های بالای یک میلیارد ریال نیز ۳۰ درصد افزایش داشته ایم و کشفیات باندهای قاچاق ۴۰ درصد، خودروهای حامل قاچاق ۵ درصد و حوزه جرائم اقتصادی نیز ۷ درصد افزایش داشته است و ارزش کالاهای مکشوفه نیز ۱۴۰۰ میلیارد ریال می باشد.

 کرمانشاه جای امنی برای ارازل گری و اوباش گری نیست

سردار جاویدان یکی از الویت های مهم حوزه پلیس امنیت عمومی را بحث مدیریت و کنترل ارازل و اوباش دانست و تاکید کرد: کرمانشاه جای امنی برای ارازل گری و اوباش گری نیست و کسانی که بخواهند قد علم کنند دستگیر می شوند و در شش ماهه اول سال در بحث کنترل این افراد که سبب ایجاد اخلال در نظم عمومی شده بودند ۵۴۱ نفر از ارازل و اوباش دستگیر شدند که از این تعداد ۲۵۲ نفر اوباش به نام بودند که ۳۱ نفر از این افراد به زندان تحویل داده شدند ، ۱۹۶ نفر با قرار لازم و تعدادی نیز با تعهد آزاد شده اند و در این زمینه ۱۰ قبضه سلاح گرم ،۱۴۶ قبضه سلاح سرد، ۲۵ دستگاه موتور سیکلت و ۸۷ دستگاه نیز خودرو کشف و ضبط شده است.

۲۰۶ فقره تیراندازی غیر قانونی در شش ماهه اول سال

فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه اظهار داشت:۲۰۶ فقره تیراندازی غیر قانونی در شش ماهه اول سال انجام شده که از این تعداد ۱۵۹ نفر دستگیر و سلاح آنها نیز کشف و ضبط شده است.

کاهش ۴۷ درصدی تصادفات در حوزه درون شهری و برون شهری

ایشان در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی کاهش تعداد فوت شدگان در حوزه درون شهری را ۲۹ درصد اعلام کرد و گفت: ( جرحی ۲۱ درصد، تعداد مجروحین ۲۳ درصد، و خسارتی ۶۴ درصد کاهش) و در حوزه برون شهری نیز تعداد فوت شدگان در (تصادفات ۲۲ درصد، جرحی ۱۷ درصد،خسارتی ۴۶ درصد و تعداد مجروحین نیز ۱۶ درصد) کاهش صورت گرفته است‌ و در مجموع در تصادفات تعداد فوتی ها ۲۴ درصد کاهش ، تعداد تصادفات جرحی ۱۹ درصد کاهش و تعداد تصادفات خسارتی نیز ۵۸ درصد که ۴۷ درصد در حوزه برون شهری و درون شهری میزان تصادفات جاده ای کاهش مشاهده می شود که سال گذشته تعداد مجروحین در تصادفات ۵۴۸۶ نفر بوده است و امسال این تعداد ۴۳۹۰ نفر بوده اند و در حوزه متوفیان نیزدر سال گذشته ۲۸۳ نفر فوت شده اند که امسال به  ۱۹۸ نفر کاهش یافته است

انجام ۵۵ هزار خدمت  در حوزه شماره گذاری وسایط نقلیه

وی ادامه داد: در حوزه شماره گذاری وسایط نقلیه در شش ماهه اول سال نیز جمعا حدود ۵۵ هزار خدمت انجام گرفته که ۲ هزارو ۵ مورد آن مربوط به موتور سیکلت و حدود ۵۳ هزار نیز مربوط به خودرو است.

صدور ۱۰ هزارو ۷۰۰ فقره گواهینامه

ایشان تعداد گواهینامه های صادر شده در طی این مدت را نیز ۱۰ هزارو ۷۰۰ فقره عنوان کرد و گفت: برخورد با تخلفات در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است که بیشترین موارد مربوط به مکالمه با تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و سرعت غیر مجاز بوده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: در دفاتر پلیس +۱۰ نیز در حوزه گذرنامه ۶۸۰۰ فقره، خدمات ویژه اماکن ۱۰ هزار و ۷۰ فقره، تشخیص هویت ۱۶۲۰۰ فقره، صدور خلافی خودرو ۱۸۶ هزار و۳۰۰ فقره ،خدمات یارانه ۱۵۲۰۰ فقره، ترخیص خودرو ۵ هزار و ۶۰۰ فقره، نظام وظیفه ۱۴ هزار فقره، در مجموع ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه پلیس + ۱۰ انجام شده است.

کشف ۹۸۵ قبضه اسلحه در شش ماهه اول سال

 وی  اضافه کرد: در حوزه سلاح و مهمات نیز ۹۸۵ قبضه اسلحه در شش ماهه اول سال کشف و ضبط شده که از این تعداد ۷۴۱ قبضه آن شکاری و۲۴۴ قبضه آن اسلحه جنگی بوده است.

ایشان با اشاره به افزایش وقوع جرم در فضای مجازی نیز گفت: در این حوزه ۳۱۷ فقره وبسایت و تار نماها که دارای عملکرد مجرمانه بودند شناسایی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

بالاترین تعداد جرم در جرائم اینترنتی مربوط به برداشت از حساب ها بوده است

در حوزه جرائم اینترنتی بالاترین تعداد جرم ۲۸۷ فقره مربوط  به برداشت از حساب های اینترتی بوده است که ۱۰۹ درصد در زمینه کشفیات رشد رشد داشته ایم و در حوزه سرقت و کلاهبرداری  رایانه ای نیز وقوع  جرم ۱۹ درصد افزایش داشته است که از این تعداد ۶۱ درصد کشف شده است همچنین در حوزه مزاحمت های اینترنتی نیز ۸۴  فقره اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است و ۸۳ درصد جرائم کشف شده و در زمینه انتشار فیلم های خصوصی و خانوادگی نیز۴۳ مورد گزارش شده است ۴۱ درصد آن کشف شده و  ۷/۵درصد افزایش مشاهده می شود و در زمینه تهدید و اخاذی نیز ۵۳ درصد کاهش مشاهده شده است و کشفیات در این مورد نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همچنین از کاهش ۳۵ درصدی میزان جرائم اقتصادی اخلاقی و ...خبر داد و افزود : در این زمینه حدود ۹۲ درصد از جرائم کشف شده است.

کشف ۲تن و ۸۷ کیلو مواد مخدر در شش ماهه اول سال

جاویدان میزان کشفیات در حوزه مواد مخدر را ۲۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل  عنوان کرد و بیان داشت: حجم مواد مخدر کشف شده در شش ماهه اول سال ۲ تن و ۸۷ کیلو بوده است که غالب آن تریاک است و در کشف قرص روانگردان ۴۴۶ درصد افزایش ،  قاچاقچیان دستگیر شده ۱۶ درصد،انهدام ۲۴ باند،۲۰ درصد افزایش، خودروهای کشف شده ۱۹۵ دستگاه ۱۰ درصد افزایش، و توزیع کنندگان دستگیر شده ( حدود ۲۰۰۰ نفر)  که برابر با مدت مشابه سال قبل است.

طراحی اپلیکیشن رایگان در راستای آموزش های همگانی پلیس

ایشان با اشاره به عملکرد معاونت اجتماعی گفت:  با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی معاونت اجتماعی ناجا اپلیکشن آموزشی رایگانی را در راستای آموزش همگانی پلیس طراحی کرده است که هم استانی های عزیز می توانند به راحتی به این اپلیکشن دسترسی پیدا کنند و آموزش های همگانی پلیس را مشاهده نمایند.

 ۷۱ درصد از پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره منجر به مصالحه شده است

ایشان ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حوزه معاونت اجتماعی را ۷۹۶۰ مورد عنوان کرد و افزود: میزان پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی ناجا ۵۶۴۵ بوده است که از این تعداد ۷۱ درصد منجر به مصالحه شده است .

این مقام مسئول با اشاره به تماس های گرفته شده با پلیس ۱۱۰ نیز گفت: هر چند تمام تماس های گرفته شده با مرکز پلیس ۱۱۰ به حوزه نیروی انتظامی مربوط نمی شود ولی همکاران ما این مشکلات را جمع آوری می کنند و به اطلاع سایر دستگاهها میرسانند.

 ۶۸۸ هزارو ۶۰۶ تماس با مرکز فوریت های پلیس

وی تعداد کل تماسهای گرفته شده در شش ماهه اول سال با مرکز فوریت های پلیس به شماره ۱۱۰ را ۶۸۸ هزارو ۶۰۶ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۷۲ هزار و ۶۳۵ تماس منجر به حضور پلیس و عملیات پلیس شده و ۴۰۰ هزار فقره نیز با راهنمایی و ارشاد حل و فصل شده است.

بطور میانگین در هر دقیقه ۲/۵تماس با پلیس ۱۱۰

ایشان خاطر نشان کرد : بر این اساس ماهیانه ۱۱۴ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گرفته می شود و در هر یک ساعت ۱۵۸ تماس و بطور میانگین در هر دقیقه ۲/۵تماس برقرار می شود از این تعداد ۴۵ هزار و ۵۰۰ فقره منجر به عملیات شده روزانه ۱۵۱۶ فقره پلیس در امداد ها حضور می یابد که در  یک ساعت ۶۳ مرحله خواهد بود و در هر دقیقه نیز یک عملیات پلیس در استان انجام می گیرد.

 تقدیر از عملکرد پلیس با برقراری ۵ هزارو ۷۶۸ تماس در سامانه ۱۹۷

سردار جاویدان در پایان با اشاره به سامانه ۱۹۷ نیز گفت: معاونت  بازرسی ما بر سامانه ۱۹۷ نظارت دارد که مردم با تماس با این سامانه عملکرد پلیس را اطلاع رسانی می کنند و امسال ۸ هزارو ۱۱۳ تماس با این سامانه در مورد اعلام عملکرد پلیس گرفته شده است که از این تعداد ۵ هزارو ۷۶۸ فقره معادل (۷۱ درصد) قدر شناسی مردم و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بوده ، یک هزار و ۸۱۹ مورد انتقاد از پلیس بوده معادل (۲۲ درصد) که ۷ درصد از این شکایات  منجر به تشکیل پرونده شده است و ۵۱۹ مورد معادل (۷ درصد ) هم پیشنهادات اصلاحی به عملکرد پلیس بوده است .

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان