//
کدخبر: ۲۸۲۶۶۰ //

بحران کرونا در ازنا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: ازنا با ۲۵۹۸ مبتلا نسبت به جمعیت بیشترین مبتلا و الیگودرز بیشترین فوتی‌هایی کرونایی را در استان دارد.


بحران کرونا در ازنا

مریم کوشکی، ۱۹ مهر در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اینکه تعداد تست pcr گرفته شده از ابتدای اسفند تاکنون ۹۵۷۰۱ نمونه بوده، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه ۴۷۴ نمونه از هم استانی‌ها گرفته شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۳۰۰۲۴ نفر نمونه تست آن‌ها مثبت بوده و متوسط روزانه افراد مبتلا ۱۴۹ نفر بوده است.

کوشکی افزود: متوسط با تست pcr مثبت ۶۳۸ نفر و تعداد متوسط فوت روزانه ۳.۲ درصد بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تعداد کل بستری‌های مبتلا و مشکوک ۱۸۲۸۵ نفر بوده، عنوان کرد: تعداد متوسط روزانه بستری ۹۰ نفر است، تعداد کل بستری با تست مثبت ۶۹۰۶ نفر و متوسط روزانه آن ۳۴ نفر و تعداد بهبودی، ترخیص و مراقبت در منزل ۲۹ هزار و ۶۶ نفر است.

وی ادامه داد: در اسفندماه به صورت میانگین روزانه ۴۵ نمونه، فروردین ۱۴۵، اردیبهشت ۴۹۱ و از ابتدا تا ۱۸ مهر ۷۷۹ نمونه روزانه گرفته شده‌ است.

کوشکی بیان کرد: اسفند ۱۳۰۲، فروردین ۴۴۹۹، اردیبهشت ۱۵ هزار و ۲۲۲ و از ابتدا تا ۱۸  مهر ۱۲ هزار و ۴۶۰ نمونه به صورت روزانه گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: اسفند ۹۸ به‌صورت روزانه ۱۵ نفر مبتلا داشتیم که این آمار در مهر به ۳۵۳ نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: اسفند ۹۸ تعداد ۴۴۳۰ بیمار مبتلا به کرونا داشتیم که این آمار روند صعودی داشته و از ابتدا تا ۱۸ مهر به ۵۶۴۰ نفر رسیده است.

کوشکی اظهار کرد: درصد کشندگی کووید ۱۹ در هفت ماه گذشته از ۶.۷۷ درصد به پیک خود ۸.۱۲ درصد در فروردین رسید و تا شهریور سیر نزولی خود را طی کرد و تا ۱.۴۷ درصد رسید و در حال حاضر سیر سعودی داشته و به ۱.۴۹ درصد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه درصد کشندگی به معنای تعداد مرگ به ازای تعداد ابتلاست، عنوان کرد: اسفند ۳۰، فروردین ۸۳، اردیبهشت ۳۸، خرداد ۳۹، تیر ۱۵۳، مرداد ۱۲۷، شهریور ۸۴ مورد و تا ۱۷ مهر ۸۴ مورد فوت بر اثر ابتلا به کووید  ۱۹ ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بخش کرونا در اسفند ۹۸ از ۶۰ نفر به ۱۰۲ نفر در مهرماه رسیده است، ادامه داد: اسفندماه ۹۸ تعداد ۱۷۳۱نفر، فروردین ۲۶۶۰ نفر بستری و از ابتدا تا ۱۸ مهر  ۱۷۳۶ نفر بستری شدند.

کوشکی عنوان کرد: میانگین تعداد ترخیصی روزانه از اسفند ۹۸ تا هجدهم مهر از ۴۶ نفر به ۸۸ نفر رسیده است و از ابتدای مهر تاکنون ۱۵۰۲ نفر ترخیص شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه درصد نمونه گیری در استان ۵.۴۷ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، عنوان کرد: تعداد تست مثبت در استان ۳۱.۳۷ درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری که ۱۱.۵۶ درصد بوده، خیلی بیشتر است.

وی افزود: ازنا با ۲۵۹۸ مبتلا نسبت به جمعیت بیشترین مبتلا را در استان دارد و الیگودرز بیشترین فوتی‌ها را در استان دارد.

کوشکی با اشاره به افزایش آمارها در دو هفته گذشته، افزود: دوهفته قبل تعداد نمونه‌های مثبت ۲۳۰۰ مورد بوده که طی هفته گذشته به ۲۹۵۵ مورد و تعداد فوتی‌ها از ۳۷ نفر به ۴۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در کل استان ۵۶۳ تخت کرونایی داریم که در شهرستان خرم‌آباد حتی یک تخت خالی نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۶۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان