//
کدخبر: ۲۸۱۱۵۷ //

مهم‌ترین حلقه انتقال کرونا بچه‌ها هستند

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اگر استفاده از ماسک و اعمال جریمه برای بی‌توجهان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، می‌توان در وضعیت شیوع آنفلوآنزا نیز ویروس کرونا را کنترل کرد.

مهم‌ترین حلقه انتقال کرونا بچه‌ها هستند

قاسم جان‌بابایی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: از اوایل شیوع کرونا به تمامی استان‌ها سفر داشته‌ام و صحنه‌های بدی دیده‌ام اما یکی از بهترین استان‌ها در زمینه همکاری و تعامل استان‌ چهارمحال و بختیاری است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تا این لحظه هیچ تغییری مبنی بر ضعیف‌تر شدن در ویروس کرونا ایجاد نشده و با همان قدرت باعث مرگ می‌شود و بررسی‌ها نشان داده قدرت انتقال این ویروس افزایش نیز داشته است.

 

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی با اشاره به وضعیت بد کرونا در کشورهای جهان  از جمله آمریکا و فرانسه خاطرنشان کرد: رفتار کشور ما در زمینه شیوع بیماری وضعیت سینوسی بود و به جز تعطیلات نوروز که مردم رعایت کردند، باید از تجربیات و سناریو‌های سایر کشورهای درگیر استفاده کرد.

جان‌بابایی اضافه کرد: هیچ کشوری جز با  الزام استفاده از ماسک و اعمال جریمه برای افرادی که رعایت نمی‌کنند نتوانسته‌ است این ویروس را مدیریت کند و ما نیز باید این موارد را رعایت کنیم.

وی بیان داشت: اگر همین موارد استفاده از ماسک و اعمال جریمه برای بی‌توجهان به رعایت پروتکل‌ها رعایت شود می‌توان در وضعیت شیوع آنفلوآنزا نیز این ویروس را کنترل کرد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: پزشکان و کادر درمان این استان بسیار متعهد هستند و بنده بلافاصله پس از رسیدن به تهران لوح تقدیرهایی را ارسال خواهم کرد زیرا کادر درمان این استان را به  عنوان الگو در کشور می‌دانم.

وی تاکید کرد: این ویروس ناشناخته‌ و ممکن است روزهای سخت‌تری نیز داشته باشیم و باید آماده هر وضعیتی بود.

 

جان‌بابایی اضافه کرد: مهم‌ترین حلقه انتقال بیماری بچه‌ها هستند و باید تصمیمات مقطعی نیز داشته باشید تا این روند گسترش ناگهانی را در استان بشکنید.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: خواهش می‌کنم مسایل کسب و کار را از اولویت خارج کنید و اولویت را حفظ سلامت و محافطت از جان مردم بگذارید.

وی بر استفاده از آموزش‌های مجازی تا حدامکان تاکید کرد و گفت: حتی در روستاها نیز حضور دانش‌آموز در این شرایط که روند شیوع افزایشی شده خطرناک است.

جان‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: با جدیت همانند بعضی از استان‌ها مراکز گردشگری چهارمحال و بختیاری هم با حضور عوامل نظامی بسته شود و از استقرار مسافر جلوگیری جدی صورت گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۱۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان