//
کدخبر: ۲۷۸۴۱۵ //
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی در دهه فجر /وضعیت خوب استان کرمانشاه در زمینه تلاوت قرآن کریم

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی در دهه فجر به صورت غیر حضوری خبر داد.

برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی در دهه فجر /وضعیت خوب استان کرمانشاه در زمینه تلاوت قرآن کریم

مهدی قره شیخلو رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: بیش از چهار دهه است که در سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآنی را برگزار می‌کنیم و چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی و سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی را برگزار کردیم که امسال به دلیل شرایط حاکم بر جامعه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی برگزار نشد که انشاالله در دهه فجر امسال به صورت غیر حضوری با استفاده از ظرفیت های موجود اجرا خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،قره شیخلو افزود: مسابقات کشوری را هم در آبان ماه امسال به صورت حضوری و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهیم کرد.

 وی گفت: هدف از برگزاری اینگونه مسابقات صرفاً مسابقه نیست بلکه ابزار و وسیله ای برای جذب مردم خصوصا جوانان و نوجوانان و انس آنها با قرآن کریم است.

ایشان بیان داشت: هنر قرآنی در طول ۴۰ سال گذشته در ایران آنچنان تاثیر گذار بوده که امروز بیش از ۴۰۰ رتبه بین المللی در جهان داریم که ظرفیت بسیار بزرگی است و نشان از توسعه این هنر اسلامی دارد.

وی یکی از ضعف های موجود در جامعه امروز را عدم آشنایی مردم با معانی و مفاهیم قرآنی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم مردم همانگونه که از صوت و لحن قرآن لذت می برند  با درک مفاهیم این کتاب آسمانی قلوبشان نیز تحت تاثیر قرار گیرد .

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان افزود : استان کرمانشاه در حوزه تلاوت قرآن در وضعیت بسیار خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاههای ذی ربط زمینه رشد قاریان کرمانشاهی برای حضور در عرصه بین‌المللی را فراهم کنیم.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان