//
کدخبر: ۲۷۸۳۱۴ //
در بیست و سومین جلسه شورای اداری بهزیستی استان کرمانشاه عنوان شد؛

نباید وقفه ای در صدور پروانه فعالیت" مراکز مثبت زندگی" صورت گیرد /کوتاهی در این مراکز قابل قبول نیست

بیست و سومین جلسه شورای اداری بهزیستی استان کرمانشاه به ریاست دکتر محمدی جانشین مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و با حضور معاونین این اداره کل ، ڔوسای شهرستان‌ها و روسای ستادی در محل مجتمع فرهنگی-آموزشی بهزیستی کرمانشاه با دستور کار بررسی وضعیت تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان برگزار شد.


  نباید وقفه ای در صدور پروانه فعالیت" مراکز مثبت زندگی" صورت گیرد /کوتاهی در این مراکز قابل قبول نیست

دکتر فرحناز محمدی جانشین مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در جلسه شورای اداری بهزیستی استان با اشاره به روند صدور پروانه فعالیت مراکز مثبت زندگی در استان، اظهار داشت: همکاران در ستاد و شهرستان ها بایستی در اسرع وقت برای رفع موانع موجود تلاش کنند و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

photo_2020-09-08_19-20-25

وی همچنین بر انجام اقدامات لازم برای تکمیل اطلاعات متقاضیان تاسیس مراکز مثبت تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم وقفه‌ای در کارها صورت نگیرد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ جانشین مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به فرارسیدن فصل پاییز و شیوع احتمالی بیشتر ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: باید با تمام توان سعی شود مراکز نگهداری و مراقبتی تحت نظارت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

در ادامه این جلسه شهاب حسینی معاون پشتیبانی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت موضوع تاسیس مراکز مثبت زندگی و بررسی مشکلات این بخش، گفت: امروز این جلسه بر اساس ضرورت توجه ویژه سازمان بهزیستی به مراکز مثبت زندگی تشکیل شده و تمامی فعالیت ما در این زمینه توسط کشور رصد می شود و هرگونه کوتاهی قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه  روسای بهزیستی شهرستان ها باید مشکلات موجود را بررسی و برای رفع آن تلاش کنند، افزود:  موضوع مناسب سازی مراکز غیردولتی را نیز روسای شهرستان ها به خوبی پیگیری کنند.

وی همچنین بر ثبت املاک بهزیستی شهرستان ها و دریافت سند تک برگی برای آنها تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما باید رفع مشکلات جامعه هدف و رسیدن به رفاه اجتماعی باشد.

دکتر مرتضی کوهی رئیس اداره فناوری، اطلاعات و تحول اداری بهزیستی استان کرمانشاه هم اظهار داشت: فرایند تاسیس مراکز مثبت زندگی، دستورالعمل ها و آموزش های لازم به کارشناسان صورت پذیرفته و جلسات توجیهی در این راستا نیز برگزار شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پس از کسب پروانه فعالیت مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه با نام مرکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) به بخش غیردولتی واگذار می‌نماید.

کوهی همچنین بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر روسای شهرستان ها و کارشناسان برای تسهیل در روند تکمیل فرایند مراکز مثبت زندگی در استان تاکید کرد.

زهره شریفی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه جلسه شورای اداری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی باید حتما در سامانه "پنجره واحد" ثبت نام و کار تکمیل اطلاعات خود را انجام دهند.

وی افزود: روسای شهرستان ها و کارشناسان در صورت هرگونه مشکلی در خصوص مراکز مثبت زندگی موضوع را با ستاد در میان بگذارند که مشکلات با رایزنی‌های صورت گرفته برطرف شود.

شریفی همچنین یادآور شد: نفرات اصلی متقاضی تاسیس موسسات خیریه نیز برای دریافت صدور پروانه فعالیت باید دارای برگه عدم سوء پیشینه باشند.

در پایان علیرضا محمدی مسئول امور حقوقی بهزیستی استان هم اظهار داشت: ثبت قراردادها در سامانه دادرس از اولویت های کاری این دفتر  است و این امر همکاری و مشارکت همه حوزه ها را می‌طلبد.

وی با اشاره بر رفع مشکلات حقوقی سازمان در چهارچوب قوانین موجود ، افزود : هریک از امورات و درخواست‌های سازمانی دارای یک روند قانونی و حقوقی است که باید انجام امور در  این راستا صورت پذیرد.

 همچنین در این جلسه بر اجرای صحیح قراردادهای موضوع ماده ۲۸ تاکید شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۳۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان