//
کدخبر: ۲۷۷۹۲۶ //

کیفیت هوای تهران در شرایط پاک است

کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه همزمان با بازگشایی مدارس از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۵۰ در شرایط پاک است.

کیفیت هوای تهران در شرایط پاک است

صبح امروز کیفیت هوای تهران از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۶۲ در شرایط سالم قرار داشت.

اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ ، منواکسید کربن و ازن به ترتیب بر روی شاخص ۴۵، ۲۹ و ۴۶ نیز در شرایط پاک است.

بر این اساس، شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۴۲، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۶ و گلبرگ در  منطقه ۸ با شاخص ۴۷ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با  کمترین آلایندگی در شرایط پاک قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های پارک قایم منطقه  ۱۸ شاخص ۱۰۲، پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۹۶ و پارک سلامت در منطقه ۱۷ شاخص ۸۲ در همین مدت از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را داشتند. 

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده‌است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۱۷ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۳۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ٢ روز ناسالم برای همه گروه ها به ثبت رسیده‌است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ سال تحصیلی جدید در حالی از امروز، ۱۵ شهریور ماه به صورت حضوری آغاز می‌شود که دانش‌آموزان باید برای سال تحصیلی جدید و حضورشان با مدیران مدارس هماهنگ باشند.

دانش‌آموزان کشور دوسوم سال تحصیلی گذشته را به ‌شکل حضوری و یک‌سوم پایانی را به‌طور مجازی و با استفاه از روش‌های آموزش غیرحضوری پشت گذاشتند اما به نظر می‌رسد وضعیت در سال تحصیلی جدید سیال باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان