//
کدخبر: ۲۷۷۷۲۸ //
معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد:

نهایی شدن مراحل تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از نهایی شدن مراحل تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس خبر داد.

نهایی شدن مراحل تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، به تشریح سیاست‌های کلی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور پرداخت و اظهار کرد: این سیاست‌ها باید در استان‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اجرا شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: اولین و مهمترین سیاست این سازمان ضرورت «برنامه محوری» بودن شهرداری‌ها است، با یک بررسی می‌بینیم بسیاری از شهرداری‌های موفق دارای برنامه‌های بلند مدت هستند که این برنامه‌ها با عوض شدن شهردار و اعضای شورای شهر نه تنها متوقف نمی‌شود، بلکه با پیشرفت قابل توجهی ادامه می‌یابد.

جمالی نژاد "تقویت نقش و جایگاه شهرداری‌ها در شهرها" را سیاست دوم این سازمان دانست و افزود: دو مرتبه حقوق و مزایای پرسنل شهرداری‌ها در سال جاری افزایش یافت که متأسفانه علیرغم این افزایش‌ها، باز هم حقوق آنها در مقایسه با پرسنل سایر دستگاه‌های اجرایی پایین است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه پیگیر تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی و قراردادی شهرداری‌ها هستیم، تاکید کرد: اگر امنیت شغلی و انگیزه کار در شهرداری‌ها وجود نداشته باشد یقیناً نباید شاهد تحول در شهرها باشیم.

وی بر "ایجاد نظام اجرایی شفاف" در استان‌ها به ویژه در استان کرمانشاه به عنوان یک سیاست مهم تاکید کرد و گفت: مسئولیت پذیری مدیران، انضباط مالی، اعتماد سازی و مجموعه‌ای از اقداماتی که شهرداری‌ها را تبدیل به شهرداری شیشه‌ای می‌کند موجب کوتاهی دیوار بی اعتماد مردم به مسئولین و در نتیجه افزایش سرمایه اجتماعی و همکاری مردم در اجرای پروژه‌های شهرداری می‌شود.

وی «ایجاد کار بست‌های ویژه برای برون سپاری وظایف شهرداری‌ها» برای جلب و جذب بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری را از دیگر سیاست‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور برشمرد و گفت: شهرداری‌ها دستگاه صرفاً خدماتی نیستند، بلکه در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت دارند.

جمالی نژاد «‌ارتقا زیرساخت‌های شهر الکترونیک» را از دیگر سیاست‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور دانست و تصریح کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که ویروس کرونا به وجود آورد، اما در بحث تقویت و گسترش زیرساخت‌های الکترونیک نقش مؤثری داشت که مقدمه‌ای برای ایجاد شهر هوشمند شد و مسئولان استان می‌تواند پیگیر تسریع اجرای این طرح به عنوان یکی از سیاست‌ها و مطالبات اصلی در کرمانشاه شوند.

معاون عمرانی وزیر کشور دیگر سیاست این سازمان را «اهتمام به ارتقا آموزش شهروندی» اعلام و اظهار کرد: آموزش و مشارکت شهروندان در مباحث شهری از جمله نظافت شهری، جمع آوری زباله و مبلمان شهری موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های شهرداری‌ها می‌شود.

وی مدیریت محله محوری، راه اندازی نهضت پاسخگویی مدیریت شهری، اداره شهرها با راهبردهای نوین، انتظام بخشی به تشکیلات و ساختار اداری و پرسنل شهرداری‌ها و… را ازجمله دیگر سیاست‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور اعلام کرد.

آغاز کلنگ زنی و بهره برداری ۱۸ هزار پروژه در هفته دولت امسال

جمالی نژاد در ادامه، گفت: علیرغم نوسانات قیمت و تحریم‌ها، در هفته دولت امسال بیش از ۱۸ هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور کلنگ زنی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در پایان قول پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد برای اتمام پروژه‌های شاخص و کمک‌های بلاعوض برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز به شهرداری‌های استان کرمانشاه را داد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان