//
کدخبر: ۲۷۶۴۲۹ //
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

بهره برداری از ۹۰ طرح دهیاری‌های استان سمنان در هفته دولت

90 طرح دهیاری‌های استان با صرف اعتبار 119 میلیارد و 278 میلیون ریال در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره برداری از 90 طرح دهیاری‌های استان سمنان در هفته دولت

مهدی صمیمیان ابراز داشت: طرح‌‌های آماده‌ بهره‌برداری دهیاری‌های استان سمنان در زمینه کشاورزی، بهسازی معابر و اجرای طرح هادی، احداث بوستان، ساماندهی آرامستان و توسعه گردشگری است.

وی ادامه داد: 6 طرح در شهرستان سمنان، 6 طرح در شهرستان آرادان، 23 طرح در شهرستان گرمسار، 13طرح در شهرستان شاهرود، 22طرح در شهرستان میامی، 16 طرح در شهرستان دامغان و 2 طرح در شهرستان مهدیشهر به وسیله دهیاری‌ها اجرا شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه بیشترین جمعیت روستایی استان مربوط به بخش کالپوش میامی است، گفت: بیشترین هزینه کرد دهیاری‌ها برای افتتاح طرح‌‌ها به مناسبت هفته دولت امسال مربوط به میامی است.

وی تصریح کرد: میزان دانش و سواد دهیاران نقشی مهم در ابتکار عمل و اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه برای توسعه روستاها دارد و استان سمنان از لحاظ سواد دهیاران در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵۷ روستای استان سمنان دهیاری دارد، افزود: ۹ درصد دهیاران استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۳۷ درصد دهیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پنج درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۳۸.۵ درصد دارای دیپلم هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: توانمندسازی دهیاران نقشی مهم در تحقق راهبرد جهش تولید و توسعه و رونق روستاها دارد و استان سمنان در این زمینه پیشرو است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان