//
کدخبر: ۲۷۶۲۷۰ //
استاندار کرمانشاه خبر داد:

۸۱۰ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد

استاندار کرمانشاه از افتتاح ۸۱۰ پروژه عمرانی واقتصادی با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان خبر داد.

۸۱۰ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد

نشست خبری استاندار کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (سی یکم مرداد ۹۹) برگزار شد.

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت ؛ در هفته دولت ۸۱۰ پروژه با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، بازوند افزود: دولت تدبیر و امید طی هفت سال گذشته در استان کرمانشاه سه بحران زلزله ، سیل و کرونا را تجربه کرد، در بحران زلزله طی مدت سه سال ۱۳۱ هزار واحد مسکونی احداث و تعمیر شد در بحران سیل از ۲۱۸۵ واحد مسکونی که بر اثر سیل تخریب شده بود ۲۰۳۴ واحد مسکونی ساخته شده و در روزهای آتی نیز به بهره برداری می رسد.

هوشنگ بازوند

وی در‌ادامه گفت:در اویل بحران کرونا توانستیم پیک این بیماری را کنترل کنیم و در ستاد ملی مبارزه با کرونا هم مورد تقدیر ریاست جمهوری قرار گرفتیم وضعیت مطلوبی را در کرمانشاه شاهدیم ولی از مردم و هیئت های انتظار داریم با توجه به ایام محرم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

مقام ارشد استان با اشاره به احداث ۵۰ هزار و ۶۷۶ مورد مسکن مهر در استان گفت: از این تعداد ۱۹ هزارو ۶۴۵ واحد مربوط به دولت گذشته بوده و در این دولت نیز ۲۴ هزارو ۹۴۸ واحد حدود ۵۰ درصد به اتمام رسیده است و هم اکنون نیز ۶ هزار واحد باقی مانده و ۱۸۰۰ واحد نیز فاقد متقاضی است که در هفته دولت ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر آماده بهره برداری خواهد رسید و مابقی نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

بازوند در ادامه طرح گرمسیری را یکی از اقدامات ماندگار در نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: طرح سامانه گرمسیری می تواند زمینه توسعه آفرینی بر مبنای آب در استان ایجاد نماید.

ایشان همچنین میزان گازرسانی در دولت های گذشته را ۲۰۹ روستا عنوان کرد و بیان داشت در دولت تدبیر و امید گازرسانی به ۱۳۴۲  روستا انجام گرفته است.

مهندس بازوند تعداد نیروگاههای استان را ۶ نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۲۰۰ مگاوات برق عنوان کرد و افزود: از این میزان تولید یک هزار مگاوات در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در فرودگاه کرمانشاه بازسازی ضرورت دارد و مقرر شده یک باند به فرودگاه کرمانشاه افزوده شود که هم اکنون با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است.

ایشان در ادامه ثبت جهانی اورامانات، تعیین تکلیف پروژه پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه در اسلام آباد غرب را از جمله کارهای ارزشمند دیگری دانست که در این دولت انجام گرفته است.

بازوند همچنین تغییر و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان را امری مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: در سال ۹۶ نرخ بیکاری ۲۲درصد بود که در سال ۹۸ به ۱۵/۷ دهم درصد رسید و در این زمینه شاهد کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در استان بودیم و هدفمان اینست در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز هرسال ۲/۵ درصد این نرخ را کاهش دهیم تا در سال ۱۴۰۰ به میانگین نرخ بیکاری در کشور برسیم هرچند که با تلاش مدیران در سه ماهه اول سال ۹۹ به این اهداف رسیده ایم.

خبرنگار :طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان