//
کدخبر: ۲۷۵۴۷۷ //
شهردار سمنان مطرح کرد:

فرهنگ سازی الزام حفظ هویت معماری شهری سمنان

شهردار سمنان فرهنگسازی را از الزامات ساماندهی معماری شهری دانست و افزود: ارائه الگو های متناسب با سبک‌های ایرانی- اسلامی می‌تواند در حفظ هویت معماری شهری سمنان ایفای نقش کند.

فرهنگ سازی الزام حفظ هویت معماری شهری سمنان

سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان گفت : هویت شهری یکی از مهمترین مباحث تخصصی در شهرسازی است که می بایست با حفظ فرهنگ بومی ، برنامه و طرح شهری را ارائه و اجرا کرد تا با حفاظت از هویت به جامانده از گذشته و میراث فرهنگی‌ در معماری شهری ،حس تعلق خاطر شهروندان به شهر، هویت جمعی و هویت تاریخی شهر را تقویت کنیم .

به گزارش فرتاک نیوز،ناظم رضوی با تایید چالش‌های موجود در معماری سازه‌های شهر سمنان ، شکل‌گیری معماری‌های بی‌توجه به هویت بومی را متوجه همه شهرهای ایران دانست و تشکیل کمیته  نما را از مهمترین اقدامات شهرداری سمنان برای ساماندهی معماری شهر اعلام کرد و گفت: برای حفظ هویت معماری شهری تشکیل کمیته نما یکی از اقدامات خوب شهرداری است که در این جهت شهرداری های مناطق سه گانه در پیاده سازی  الزامات مصوبات کمیته نما و اجرای آن همکاری لازم داشته باشند .

وی افزود : با رصد نماهای شهر ، دگرگونی هویت فرهنگی شهر شناسایی شده و با استفاده از کارشناسانی که  با ادبیات مدیریت شهری آشنا هستند الگوهای مناسب دارای احترام به ارزش‌های نهفته و ارزشمند شهر در دستور کار قرار گیرد.

شهردار سمنان فرهنگسازی را از الزامات ساماندهی معماری شهری دانست و افزود: ارائه الگو های  متناسب با سبک‌های ایرانی- اسلامی و استفاده از ظرفیت رسانه ها در معرفی نماهای خوب شهر و الگوهای متناسب با بافت تاریخی شهر می‌تواند در حفظ هویت معماری شهری سمنان ایفای نقش کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان