//
کدخبر: ۲۷۴۶۹۸ //
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری فردا به بهره برداری می رسد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: فردا با حضور وزیر جهاد کشاورزی ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

 ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری فردا به بهره برداری می رسد

اولین نشست تخصصی فرهنگ و مدیریت جهادی (همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید) امروز ۲۲ مرداد ماه ۹۹ در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم اظهار داشت:  پذیرفته و شایسته نیست در استانی باحدودد۹۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و متوسط ۲ دوره بارندگی و دارا بودن ۱۱ اقلیم آب و هوایی و  تولید ۹۸ درصد محصولات باغی با استعدادها و پتانسیل های ویژه، نقش خود را در اشتغال و اقتصاد ایفا نکنیم.

حاتمی افزود: اگر کشاورزی به وضعیت مطلوبی دستیابی پیدا کند قطعاً سرانه بهره‌برداران، مشکل اشتغال و معضلات فرهنگی و اجتماعی در استان نیز مرتفع خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سال ۹۸ را سال بسیار موفق و توأم با سربلندی و سرافرازی برای استان عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸ اتفاقات بی‌سابقه‌ای در استان روی داد که امیدواریم این روال، امسال نیز در کنار تشکل‌ها و بهره‌برداران با استفاده از ظرفیتی که در استان وجود دارد ادامه یابد ، و با اجرای برنامه‌های تدوین شده نیازهای استانی و استان های همجوار را نیزومرتفع کنیم و سهم خوبی را هم در صادرات و اشتغال پایدار ایفا نماییم.

 

وی میزان سرمایه گذاری امسال را هزار میلیارد از محل تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و ۷ هزار میلیارد تومانی از بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذاری ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومانی نیز برای سال ۹۹ در نظرگرفته ایم و خوشحالیم که تمام برنامه های کشاورزی در سال ۹۸ تحقق پیدا کرد و بهترین بهره برداری در منابع آب و خاک استان انجام گرفت.

حاتمی گفت: فردا با حضور وزیر جهاد کشاورزی  ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد که حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی توسعه ای استان هستند (دیم که به آبی تبدیل می شوند) و قطعاً نقش بسزایی در استان خواهد داشت.

 

 وی در پایان کارهای جهادی را مستلزم مدیریت جهادی دانست و گفت: امیدواریم استان کرمانشاه با توجه به منابع و پتانسیل هایی که دارد به پویایی و شکوفایی برسد.

 

خبرنگار: #طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان