//
کدخبر: ۲۷۳۱۱۵ //
دادستان کرمانشاه:

نظارت بر کشتارگاه ها در عید قربان باید مضاعف شود/ ایجاد جایگاه های عرضه موقت دام ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه از نظارت مضاعف بر کشتارگاه ها در عید قربان خبر داد.

نظارت بر کشتارگاه ها در عید قربان باید مضاعف شود/ ایجاد جایگاه های عرضه موقت دام ممنوع است

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، اظهار کرد: از آنجایی که مسلمانان هر ساله در این روز مبارک اقدام به ذبح قربانی می کنند، لذا امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ضروری است که نظارت برکشتارگاه ها افزایش یابد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی تصریح کرد: در این راستا، دامپزشکی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی، دستورالعمل ستاد ملی کرونا و شیوه‌نامه بهداشتی سازمان دامپزشکی،  ضمن آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را داشته باشد.

کرمی متذکر شد: بعلاوه، نظارت ویژه‌ای بر دامهای زنده، لاشه دام های قربانی شده در محل‌های عرضه و کشتارگاههای دام نیز باید انجام گیرد.

 دادستان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: به منظور اجرای شیوه نامه بهداشتی و صیانت از حقوق عامه، کشتارگاه ها و مراکز عرضه مجاز به عموم مردم از طریق نصب بنر و... معرفی شوند.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی و راه اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار در سطح شهرستان ها از ایجاد هرگونه جایگاه‌های موقت عرضه دام در سطح استان جلوگیری به عمل آورده و ترجیحاً افراد متقاضی به کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مجاز هدایت شوند.

کرمی یادآورشد: نیروی انتظامی و اجرائیات شهرداری هم موظف به همکاری با دامپزشکی بوده و هرگونه قصور مستوجب پیگرد قانونی خواهد بود و نتیجه اقدامات به همراه مدارک و مستندات به این مرجع ارسال گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان