//
کدخبر: ۲۷۱۰۹۴ //
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه:

با هرنوع قدرت نمایی که باعث هراس و تهدید امنیت عمومی شود به شدت برخورد می‌شود

با هرنوع قدرت نمایی که باعث هراس و تهدید امنیت عمومی شود به شدت برخورد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت:در راستای حفظ حقوق عامه به تشریح مجازات تعیین شده در قانون اساسی برای قدرت نمایی در ملاء عام و هراس انگیزی در جامعه پرداخت.

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه هرنوع قدرت نمایی یا رفتاری که باعث هراس شهروندان و تهدید امنیت عمومی شود، از نظر قانونگذار جرم بوده و با آن با شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود، اظهار کرد: گاها شاهدیم شخص یا اشخاصی با توسل به زور، تهدید و در دست داشتن اسلحه در معابر و خیابان ها با ایجاد سر و صدا و مزاحمت، رفت و آمد مردم را دچار اختلال کرده یا حتی موجب ایجاد هراس و تهدید شهروندان می شوند.

وی تصریح کرد: این نوع از رفتارها جزو مواردی است که قانونگذار مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته است.  

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: در ماده ۶۱۷ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ مطرح شده که هر کس به وسیله چاقو یا هر نوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود ،در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ماده ۶۱۸ این قانون عنوان شده که هرکس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

کرمی به دیگر مجازات تعیین شده در قانون اساسی برای قدرت نمایی اشخاص اشاره کرد و افزود: در ماده ۶۱۹ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ آمده که هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان