//
کدخبر: ۲۷۲۹۲۶ //

‍ سکوی صادراتی مخصوص شیلات در قصرشیرین ایجاد می‌کنیم

جلسه حل مشکلات مزرعه داران پرورش ماهی شهرستان قصرشیرین به ریاست دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار گردید.

‍ سکوی صادراتی مخصوص شیلات در قصرشیرین ایجاد می‌کنیم

دکتر حاتمی دراین جلسه گفت:ظرفیت‌های استان در زمینه پرورش ماهی‌های سردابی وگرمابی، ماهی خاویاری و میگو بسیار بالاست و بخشی از تولید استان به کشور عراق واقلیم کردستان نیز صادر می‌شود.

 وی شهرستان قصرشیرین را یکی از قطب‌های اصلی پرورش ماهی دانست و گفت: توسعه شیلات در این شهرستان یکی از  سیاست‌های شیلات استان است و از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه بطور کامل حمایت می‌کنیم.

معاون استاندار افزود: ایجاد مرکز پرورش و تکثیر  بچه ماهی برای رفع نیاز مزرعه داران یکی از اولویت‌های ما در شهرستان قصرشیرین است که تحقق این امر ضمن تامین نیازهای داخلی استان زمینه تامین نیازهای استان‌‌های همجوار را نیز فراهم می‌کند.  

وی راه‌اندازی بارانداز و سکوی صاداتی مخصوص شیلات با محوریت شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی قصرشیرین را یکی دیگر از برنامه‌های استان ذکر کرد وگفت:برای تحقق این امر ۴ هزارمتر زمین در منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده‌ایم که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر توسعه صادرات شیلات داشته باشد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ دکتر حاتمی در پایان از طرح پرورش گاومیش۱۵۰۰ راسی در قصرشیرین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امکان پرورش گاومیش در مزارع پرورش ماهی وجود دارد و همراه با  توجیه اقتصادی نیز می‌باشد و نیز با استقبال مزرعه داران نیز مواجه شد مقرر کردیم که با اختصاص اعتباری به مبلغ صد میلیارد ریال امکان پرورش ۱۵۰۰ راس گاومیش فراهم شود که اشتغالزایی حدود ۳۰۰ نفر را نیز فراهم می‌کند.

دراین جلسه باباخانی مدیرکل امور اقتصادی، افضلی مدیرکل شیلات و جمعی از مزرعه داران پرورش ماهی  حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان