//
کدخبر: ۲۷۱۳۲۹ //

‍ دیدار مدیر و اعضای شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با رئیس کل دادگستری کرمانشاه

مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با هدف تعامل بیشتر دادگستری با اصحاب رسانه استان دیدار کرد.

‍ دیدار مدیر و اعضای شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با رئیس کل دادگستری کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست صمیمانه، یکی از اولویت های دادگستری را ارتقاء فرهنگ حقوقی و قضایی مردم استان با هدف کاهش تعداد ورودی پرونده های قضایی عنوان کرد و بر نقش  اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دراین زمینه تأکید کرد.

 

فاضلی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از سوی رسانه ها برای کاهش جرائم در جامعه گفت: دستگاه های فرهنگی و متولی استان از جمله صدا و سیما می¬توانند با تولید و پخش برنامه های اجتماعی متنوع، آسیب های موجود در جامعه را کاهش داده و به دلیل ظرفیت هایی که در زمینه سمعی و بصری دارند می تواند نقش بسزایی در ارتقاء و افزایش فرهنگ حقوقی مردم استان ایفا کنند.

بهرام فاضلی ادامه داد: از آنجا که میزان مشکلات و ناهنجاری ها در  اجتماع  به دلیل مشکلات اقتصادی کنونی؛ باعث افزایش پرونده های قضایی، طلاق و...شده است،  باید دستگاه های فرهنگی را تقویت کنیم چرا که ارتقاء فرهنگ مردم، تاثیر بسزایی در کم شدن جرائم و کم شدن پرونده های قضایی دارد.

بهرام فاضلی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه نهادهای ¬مردمی بسیاری در جامعه داریم که به صورت داوطلبانه، غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و با مجوز یکی از مراجع ذی صلاح فعالیت می کنند؛ از قبیل مساجد، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد، هیئت های مذهبی، گروه های تبلیغی و سازندگی، انجمن های علمی، خیریه  و.. که می توان از ظرفیت آنها در کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص شکایات اخیر  مدیران دستگاه های استان از اصحاب رسانه گفت: من  استدعا دارم در این خصوص توجه ویژه ای به اصحاب زحمت کش خبر و رسانه استان شود، چرا که این مطالبه گری ها شخصی نبوده و وظیفه ذاتی خبرنگاران است که مدیران را  نقد کنند تا امور به نحو بهتری انجام پذیرد.

فاضلی از  مسئولین ادارات خواهش کرد؛ سعه صدر داشته باشند  و ظرفیت انتقاد و نقدپذیری خود را بالا ببرند و پاسخگوی سوالات و ابهامات و انتقادات خبرنگاران باشند نه شاکی.

وی در بحث شورای حل اختلاف رسانه نیز اظهار داشت:  بهتر است این شورا گسترده تر شود و بر شورای حل اختلاف اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تبدیل شود ضمن آنکه ما آمادگی داریم برای این امر فضا و امکانات لازم را تامین نماییم.

در ادامه  رئیس کل  دادگستری استان کرمانشاه نیز برای  تعامل و هم افزایی اعلام آمادگی کرد و گفت:  از پیشنهادهای خردمندانه شما  از جمله صدور احکام جایگزین دادگستری  برای خدمات فرهنگی و هنری محکومین موافق هستم و بدون هیچ گونه محدودیتی در خصوص اجرای احکام جایگزین استقبال می کنیم.

توسلی زاده تاکید کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب تکیه بر مردم را راه حل مشکلات می دانند بر آنیم این رویه را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در جهت جلب رضایت و کاهش مشکلات مردم گام برداریم.

رئیس کل دادگستری با وسعت نظر اعلام آمادگی نمود که دستگاه قضایی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تمام توان خود را برای ایجاد فضای مناسب اجتماعی جهت توسعه-ی استان به کار خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۳۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان