//
کدخبر: ۲۷۱۲۸۳ //

ممنوعیت خروج ماسک از اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با هدف تامین نیاز همشهریان استان اردبیل خروج ماسک از استان اردبیل ممنوع اعلام شد.

ممنوعیت خروج ماسک از اردبیل
به گزارش فرتاک نیوز،

اکبر بهنامجو 29 تیرماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در اردبیل اظهار کرد: تولید ماسک در استان اردبیل به اندازه کافی و مورد نیاز است و هیچ مشکلی از لحاظ عرضه آن در بازار نداریم.

وی با اشاره به شروع موج دوم بیماری کرونا در استان و تشدید اوضاع در شهرهایی همچون اردبیل، خاطرنشان کرد: عمده محل شیوع کرونا تجمعات به ویژه مراسم عزاداری و عروسی بوده که با کنترل این آئین‌ها سعی داریم تا 10 روز آینده بیماری کرونا را در اردبیل کنترل کنیم.

استاندار اردبیل افزود: در روزهای گذشته با مشارکت خود مردم تا 80 درصد برگزاری آئین‌های عزا و عروسی در استان کاهش یافته و امیدواریم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا پایان سال مردم از برگزاری چنین آئین‌هایی پرهیز کنند.

بهنامجو به 20 کشته کرونا ظرف سه روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: همچنان پیشروی و جولان کرونا را در شهرهای مختلف استان شاهد هستیم که انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی از گسترش و تشدید این بیماری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: کادر درمانی و پزشکی با تمام توان در عرصه کنترل و پیشگیری این بیماری حضور دارند اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد مشارکت بالای مردم در حفظ و ارتقای سلامتی خودشان است که این کار با شستن مرتب دست و رعایت بهداشت فردی انجام می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل تصریح کرد: با برآوردها و پیش‌بینی متخصصان ما تا پایان سال درگیر این بیماری خواهیم بود که ضرورت دارد با صبوری بیشتر مردم از تردد نابجا در سطح شهر و مکان‌های پرتجمع جلوگیری کرده و حتی‌الامکان دیگران را نیز متوجه آسیب‌ها و عوارض ناشی از این بیماری کنند.

بهنامجو ادامه داد: با ورود اردبیل به جمع شهرهای قرمز برخی محدودیت‌ها اعمال خواهد شد که انتظار می‌رود گروه‌های مختلف صنفی در تعطیلی برخی از واحدهای خود که زمینه تجمع مردم در آنها فراهم می‌آید، همکاری لازم را داشته باشند.

وی از الزام استفاده از ماسک در ورود به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی با هدف دریافت خدمات خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند عمده خدمات خود را در بستر الکترونیک و به صورت نظام جدید ارائه کنند.

استاندار اردبیل همچنین در نشست با اعضای نظام پرستاری استان اردبیل با قدردانی از جهاد پرستاران در دوران کرونا با هدف تامین سلامت بیماران اظهار کرد: پرستاران همچنان در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و ضرورت دارد حق و حقوق آنها به شکل کامل مراعات شود.

بهنامجو به مشکلات پرستاران اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار حقوق و رفاهی مناسب برای جامعه پرستاران توزیع کارانه باید به شکل عادلانه در بین جامعه پزشکی و پرستاری انجام شود.

وی از راه‌اندازی پانسیون پرستاران برای تامین رفاه و آسایش آنها در اردبیل خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۲۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان