//
کدخبر: ۲۷۰۲۷۹ //
برای دومین سال متوالی

دانشگاه رازی در ارزیابی نظام رتبه‌بندی لایدن در جمع دانشگاه‌های موثر جهان قرار گرفت

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی موفق شده برای دومین سال در این نظام رتبه‌­بندی لایدن حضور داشته باشد و بالاترین رتبه را در بین دانشگاه‌های منطقه غرب کشور کسب کند.

دانشگاه رازی در ارزیابی نظام رتبه‌بندی لایدن در جمع دانشگاه‌های موثر جهان قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر کیانوش چقامیرزا مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی اظهار داشت: بر­اساس تازه‌­ترین ارزیابی نظام رتبه‌­بندی لایدن که در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته، ۳۶ دانشگاه از ایران موفق شد‌ه‌­اند در این رتبه‌­بندی قرار بگیرند که دانشگاه رازی موفق شده برای دومین سال در این نظام معتبر حضور داشته باشد و بالاترین رتبه را در بین دانشگاه‌های منطقه غرب کشور کسب کند.

 دکتر چقامیرزا افزود: نظام رتبه­‌بندی لایدن وابسته به دانشگاه لایدن هلند است و یکی از معتبر­ترین نظام­‌های ارزیابی دانشگا‌ه‌­ها و موسسات پژوهشی­ دنیا به شمار می‌آید که سالانه دانشگاه‌­های جهان را بر مبنای شاخص‌های خود ارزیابی می­کند، این نظام رتبه­‌بندی  اطلاعات مورد نیاز خود را از پایگاه تامسون رویترز دریافت می‌کند و داده‌های ارزیابی شده در تازه‌ترین ارزیابی مربوط به سه سال قبل یعنی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ هستند.

مدیر امور پژوهشی­ دانشگاه رازی، با اشاره به شاخص‌های نظام رتبه‌بندی لایدن که همگی در زمره شاخص‌‌های پژوهشی قرار داشته و براساس تجزیه و تحلیل تولیدات علمی موسسات است، افزود شاخص‌­های نظام رتبه‌­بندی لایدن در ۴ دسته مرجعیت علمی، همکاری­‌های بین­‌المللی، دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی دسته‌بندی شده‌اند و شرط ورود دانشگاه­‌ها در نظام رتبه‌­بندی لایدن داشتن حداقل ۱۰۰۰ مدرک در پایگاه web of knowledge  در یک بازه زمانی ۳ ساله است.

دکتر چقا میرزا یادآور شد: برای ورود در نظام رتبه‌بندی لایدن نیازی به ثبت نام و یا ارسال پرسشنامه نیست و موسساتی که شرایط مد نظر این نظام را داشته باشند در ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه رازی در هر یک از شاخص‌های نظام رتبه بندی لایدن افزود: دانشگاه رازی در بین دانشگاه­‌های جامع کشور، رتبه ۱۲را در شاخص مرجعیت علمی، رتبه ۱۱را در شاخص همکاری علمی، رتبه ۱۱ را در شاخص دسترسی آزاد و رتبه ۱۲را در شاخص تنوع جنسیتی کسب کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان