//
کدخبر: ۲۶۹۴۶۹ //
استاندار کرمانشاه:

خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد استان کرمانشاه/ آفت توسعه تنگ نظری است

استاندار کرمانشاه از خسارت ۱۰ هزار میلیاردی کرونا به اقتصاد استان خبر داد.


خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد استان کرمانشاه/ آفت توسعه تنگ نظری است
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم تجلیلی از کارآفرینان برتر صنعت و معدن استان به مناسبت هفته صنعت و معدن در سالن شهدای استانداری به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد.

 "هوشنگ بازوند" استاندار کرمانشاه ضمن تبریک  هفته صنعت و معدن ،یاد و خاطره پیشکسوتان عرصه صنعت و معدن استان را گرامیداشت و گفت: پرچم توسعه صنعت و اقتصاد بر دوش مدیران حوزه صنعت و معدن است وباید نگرانی مردم در زمینه معیشت در ستاد تسهیل و ستاد کرونا بررسی و برطرف شود.

وی افزود: در جلسه ویدئو کنفرانسی که امروز معاون اول رییس جمهور با ۵ استاندار خواهند داشت موارد و مشکلات ملی را مطرح خداهیم کرد.

بازوند تصریح کرد: در استان کرمانشاه در بحث کرونا وضعیت خوبی نداریم و هر ۳/۵ ساعت یک  هم استانی را از دست می دهیم ،باید با رعایت پروتکل های بهداشتی این بیماری را مدیریت کنیم.

مدیریت ارشد استان یکی از زیر ساخت های لازم برای تحقق جهش تولید را سرمایه گذاری دانست و گفت: جهش تولید رهنمودیست که توسط مقام معظم رهبری با پشتوانه کارشناسی ابلاغ شده و این دستور برای همه ما لازم‌الاجراست و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند در بحران کرونا  باید موانع را از سر راه سرمایه‌گذاری و جهش تولید برداریم اگر چه بروکراسی اداری سیستم سر سختی است ولی تولیدکنندگان باید بهره‌وری را بالا ببرند.

وی افزود: جهش تولید قطعاً الزاماتی دارد اگر سرمایه‌گذاری صورت نگیرد تولید نیز صورت نخواهد گرفت، باید از فرصت ها خوب استفاده کنیم.

 استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر تعداد واحدهای صنعتی بیشتری در بورس سرمایه گذاری کنند می توانیم به خوبی از این سهمیه استفاده کنیم تولید کنندگان باید سعی کنند شرایط ورود به بورس را آماده کنند.

  بازوند موانع  موجود در کسب و کار را مشکلی بر سر راه جهش تولید دانست و گفت: در راستای حل مسائل اقتصادی انسجام ملی صورت گرفته است و باید مهارت آموزی نیز صورت بگیرد علیرغم اینکه بسیاری از کالاها از خارج از کشور وارد می شود اگر مهارت در دستور کار قرار گیرد با قیمت تولید شده کمتری در دسترس خواهد بود .

وی در ادامه تفکر اذیت کردن سرمایه گذار را تفکری ناشی از تنگ نظری دانست و گفت: آفت توسعه تنگ نظری است فعالان اقتصادی میتوانند از بازار سرمایه استفاده کنند و در این راه دولت هم با تسهیلگری به آنها کمک خواهد کرد.

بازوند با اشاره به ساخت ۵ هزار واحد مسکونی (ایثارگران) در استان  اظهار داشت: امسال در بحث ساختمان اقدامات ملی  کاری خوبی انجام شده و پیمانکاران بومی در حوزه صنعت و ساختمان باید پای کار بیایند که تجربه خسارت جبران ناپذیر زلزله دوباره تکرار نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان