//
کدخبر: ۲۶۹۴۳۸ //

دیدار استاندار کرمانشاه با ریاست سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور

دکتر منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگلها با همراهی معاونین و دکتر سمیعی روابط عمومی وامور بین الملل سازمان جنگلها جهت دلجویی از خانواده های جانباختگان و مصدومین" مرخیل و بوزین" پاوه به استان کرمانشاه سفر کردند.

دیدار استاندار کرمانشاه با ریاست سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی در ابتدا با حضور در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه میهمان مهندس بازوند استاندار و دکتر حاتمی معاونت اقتصادی استاندار وجمعی از مدیران ومسئولین استانی بودند.

 در ابتدای جلسه مهندس انشااله کولانی با ارائه گزارشی، اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی را بازگو کرد و سپس حجت الاسلام حسینی مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان جنگلها به ذکر ارزشهای منابع طبیعی از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و از حسن توجه دکتر منصور به شهدای حفاظت از طبیعت تشکر نمود

در ادامه مهندس بازوند ضمن تبریک انتصاب دکتر منصور از خدمات شبانه روزی مدیریت وکارکنان منابع طبیعی تقدیر کرد و اظهار داشت :در حریقهای اخیر مردم ثابت کردند که منابع طبیعی را بیش از جان خود دوست دارند واین ایثار باید در تاریخ ماندگار شود .

وی گفت: حریق مرخیل اولین وآخرین نخواهد بود لذا می طلبد پایگاههای اطفا حریق تجهیز شوند .

مهندس بازوند در ادامه از جامعه بهره برداران محصولات فرعی گفت واینکه جدای از بهره برداری سقز وکتیرا بیائیم بلوط را هم اقتصادی کنیم و جمع آوری درختان خشک را با اخذ مجوز در دستور کار قرار داده واز همه مهمتر بنحوی خداپسندانه خانواده های جانباختگان را در یابیم که پسندیده افکار عمومی هم خواهد بود .

در ادامه جلسه جلیل بالایی مدیریت ستاد بحران استان از بکارگیری همه امکانات ستاد در حریق جنگلها خبر داد و گفت:  نقاط مورد حریق در نقطه صفر مرزی و آلوده به مین قرار داشت وهمین امر تا حدودی عملیات اطفا را با مشکل مواجه کرد  هرچند با مشارکت همگانی بر حریق غلبه کردیم ولی در اواخر عملیات انفجار گلوله خمپاره عمل نکرده، تنی چند از همکاران منابع طبیعی را دچار مصدومیت نمود.

در ادامه دکتر منصور ریاست سازمان جنگلها با مهم ومحوریت خواندن منابع طبیعی استان اظهار داشت: منابع طبیعی انفال است به همین جهت قداست دارد و منابع ارزشمندی است که بایستی آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم ، منابع طبیعی توسعه پایدار را رقم می زند و.....ما امیدواریم توفیق خدمت را بنحو احسن انجام داده وبخوبی پاسخگوی زحمات وتلاشهای مردم باشیم .

وی گفت: امسال از نظر تعداد حریق مورد های زیادی داشتیم ولی همین مردم بودند که به یاری ما شتافتند تا آتش سوزی ها  در کمترین زمان اطفا شوند.

رئیس سازمان جنگلها در ادامه‌ افزود: طی ماههای گذشته ۶ عزیز را تقدیم حفاظت از منابع طبیعی کردیم که عاشقانه به دل آتش زدند  که جا دارد از خانواده معظم آنها تقدیر تشکر ودلجویی شود.

وی در ادامه کاهش روندهای اداری صندوق توسعه منابع طبیعی ، تعاونی های فراگیر ، برون سپاری پارکهای جنگلی ونهالستانها ، تولید گیاهان دارویی ،توسعه واستحصال چوب را از دیگر اقدامات سازمان جنگل ها عنوان کرد و گفت:  تشکلهای منابع طبیعی ومردم محلی می توانند در این زمینه ها قدم بردارند و پشتیبان ما باشند.

دکتر منصور در ادامه از هدف گذاری سازمان در بحث کاداستر اراضی  مرتع داری گفت که بایستی تلفیقی شود.

این مقام مسئول در بحث حریق هم اظهار داشت: ما در حال تجهیز بیش از پیش استانها هستیم ، مشکل اعزام بالگرد به مناطق حریق حل شده ، و مجازاتها در این زمینه تشدید خواهند شد  و مجموعه محصولات فرعی در نظام بهره برداری ما هستند از نظر تخصصی در قالب طرح قانونمند اقدام خواهیم نمود وتمامی تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مردم پای کار باشند .

وی افزود: در مورد چوب های خشک هم روندی را در حال پیگیری هستیم که در قالب عملیات بهداشتی از جنگل خارج شوند و در مورد عزیزان افتخاری در نظر داریم به عنوان فداکار خدمت محسوب و در جبران این ازخود گذشتگی ها، بیمه بی نام شوند‌.

دکتر منصور گفت: در عملیات های اطفای حریق ما در تمامی عرصه هاحضور داریم ولیکن مناطق چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست میباشد و چون یک قاعده عام است بایستی محیط زیست به عنوان قائم مقام ما به جد ورود پیدا کند. در هر صورت ما خدمتگزار مردم در تمامی زمینه ها هستیم.

photo_2020-07-08_14-08-48

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۴۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان