//
کدخبر: ۲۶۹۱۲۰ //

مرگ کرونایی در فارس رکورد زد؛ ماسک بزنید

استان فارس که بارها پیشتازی خود در مهار شیوع کروناویروس طی ماه‌های گذشته را به رخ کشور کشیده بود، به نظر می‌رسد دست‌هایش را به واسطه بی‌تفاوت شدن مردم نسبت به پروتکل‌های پیشگیرانه، مقابل کووید۱۹ بالا برده و بالاترین تعداد فوت براثر این بیماری ظرف ۴۸ ساعت را ثبت کرده است.

مرگ کرونایی در فارس رکورد زد؛ ماسک بزنید
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از افتخارات مسئولان استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفقیت‌هایی بود که در ماه‌های ابتدایی شیوع کروناویروس در کشور به واسطه همراهی خوب مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کسب کرده بود.

 استان فارس که در اسفند سال گذشته و ۲ ماه اول امسال، توانست میانگین آمار شیوع کروناویروس و مرگ بر اثر این بیماری را در مقابل میانگین کشور، پائین نگه دارد و در روزهای پایانی اردیبهشت، تخت‌های ویژه کرونایی را از بیمار خالی کند، از اواسط خرداد و برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها و آغاز فصل گرما و سرازیر شدن سیل مسافران از اقصی‌نقاط کشور، اکنون شاهد سرعت گرفتن روند افزایشی تعداد بیماران از یک سو و از طرفی افزایش تعداد مرگ براثر کووید۱۹ است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دوشنبه ۱۶ تیر اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۴ نفر براثر کووید۱۹ در فارس جان باخته‌اند.

این آمار که نسبت به شمار فوت شدگان در هفته‌های گذشته عدد بزرگی محسوب می‌شود، همه ذهن‌ها را به سمت نگرانی بیشتر سوق داده و اهمیت اجرایی شدن محدودیت‌های دوباره برای فارس و شیراز را تکرار کرده است.

عبدالرسول همتی، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در بیان تازه‌ترین آمارهای کروناویروس، گفت: هم اکنون از لحاظ وضعیت مبتلایان در فارس در وضعیت مناسبی نیستیم و آمار مبتلایان به بیش از ۱۸ هزار نفر رسیده است.

او با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، هفت نفر از هم استانی های ما در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که این آمار طی دو روز گذشته ۱۴ نفر بوده است.

او مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون را ۲۰۱ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳ هزار و ۵۵۳ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۶۳۲ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان و ۶۷ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

امروز دیگر از تذکر و امیدوار بودن باید عبور کرده و به میدان عمل وارد شویم و با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع بیشتر کروناویروس، الزاماتی را در دستور کار قرار دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان