//
کدخبر: ۲۶۸۰۸۲ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی:

سازش را در اولویت احکام خود قرار دهید

دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در قالب هیئتی از معاونین خود برای بازدید از دادگستری شهرستان سنقر و دیدار با قضات و کارکنان و بررسی عملکرد حوزه قضایی این شهرستان عازم شدند.

سازش را در اولویت احکام خود قرار دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر در دسترس بودن مردم و آسان کردن کارها برای ایشان تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است هر چه در کنار مردم و حلال مشکلات آنها باشیم به رسالت انقلابی و ولایی بودن خود عمل کرده ایم.

وی تاکید کرد: در تمامی پرونده ها سازش را در اولویت قرار دهید و با اقناع مردم سعی در حل اختلافات به صورت ریشه ای داشته باشید. اقناع مردم خدمت به نظام است.

دکتر توسلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده حداکثر از مجازات های جایگزین حبس تصریح کرد: قضات مجازات زندان را برای جرائم مهم و خشن بکار گیرند، در غیر اینصورت بر اساس رهیافت های قانونی از احکام جایگزین و حتی المقدور افراد مجرم را در امور مذهبی بکار گیرند که علاوه بر گذران دوران محکومیت بهره معنوی نیز گیرد.

ایشان به فرماندار شهرستان توصیه کرد با استفاده از معاون اجتماعی خود و همکاری دادگستری و با شناسایی اختلافات میان مردم صلح و سازش را ترویج دهند و با همکاری انتظامی ضمن مدیریت اختلافات مانع از شکل گیری اختلافات جدید شوند.

دکتر توسلی زاده با بیان اینکه بر آنیم پرونده های معوق را تا پایان شهریور تعیین تکلیف کنیم یادآور شد: معتقدم حتی در پرونده هایی که منع تعقیب صادر می شود قضات ورود کنند و اختلاف طرفین را حل نمایند .

در این دیدار حسینی کیا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواهان استفاده بیشتر از جایگزین های حبس شد و با عنایت به حجم زیاد پرونده ها در شوراهای حل اختلاف شعبه ای تحت عنوان صلح و سازش تشکیل شود.

فرماندار شهرستان، فرمانده انتظامی و نیز رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سنقر نیز در این جلسه حضور داشتند.

photo_2020-06-30_14-11-51 (2)

photo_2020-06-30_14-11-52

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان