//
کدخبر: ۲۶۷۵۳۱ //

تشکیل کمیته مدیریت بحران برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه

کمیته ای با حضور نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مشاور استاندار ،مدیر کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کرمانشاه در محل اداره کل منابع طبیعی برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل تشکیل و در خصوص پشتیبانی و تقسیم کار در این بحران تصمیم گیری شد.

تشکیل کمیته مدیریت بحران برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه آتش سوزی که در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل  از بامداد پنجشنبه پنجم تیرماه جاری به وقوع پیوست که به دلیل اهمیت حادثه، کمیته اضطراری با حضور ِلهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مشاور استاندار، مدیر کل حفاظت محیط زیست  و منابع طبیعی کرمانشاه و هلال احمر در ساعت  ۱۲ شب جمعه در محل اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل و در خصوص تقسیم کار و پشتیبانی عملیات مهار آتش سوزی تصمیم گیری بعمل آمد.

یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با توجه به گستردگی بحران، در زمینه تصمیمات این کمیته گفت: مدیریت  عملیات مهار آتش سوزی در اطراف باینگان به اداره کل منابع طبیعی و در داخل منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل به مدیرکل حفاظت محیط زیست محول شد.

 وی افزود: همچنین پشتیبانی و امداد رسانی به همه نیروها را جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه انجام می دهد.

مدیر کل  محیط محیط زیست استان کرمانشاه  که هم اکنون در منطقه  بوزین مرخیل حضور  دارد گفت: شرایط  سخت  کوهستانی و مرزی بودن و همچنین  پوشش گیاهی و جنگلی منطقه،  عملیات کنترل و  مهار آتش سوزی را بسیار  دشوار کرده بطوری که پس از  چند  مرحله خاموش شدن آتش بوسیله نیروهای مردمی، یگان منابع طبیعی و  محیط زیست، دوباره آتش سوزی گسترش یافت و همچنان ادامه دارد.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه با ۲۵۰۰۰ هکتار وسعت زیستگاه گونه های  متنوع گیاهی و جانوری از جمله شوکا، پلنگ، کل و بز و... می باشد که در مرز با کشور عراق و حاشیه رودخانه سیروان  واقع شده است.

لازم به ذکر است که  یک ماه  پیش نیز آتش سوزی مشابهی در این منطقه رخ داد که ۳۷۰ هکتار از عرصه های  طبیعی در آتش سوخت و پاسدار احسان عزیزی از نیروهای جان برکف تیپ تکاور انصارالرسول(ص) در عملیات مهار وکنترل آتش سوزی  دچار سوختگی  شد  وبرای حفاظت  از طبیعت و  محیط زیست جان خود را نثار و به درجه رفیع شهادت رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان