//
کدخبر: ۲۶۶۸۴۸ //
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

علت مرگ آسیه پناهی در اثر بیماری حاد قلبی بوده است / افتتاح مرکز استخراج پزشکی قانونی در کرمانشاه/ انجام ۴۵ هزار و ۴۸ مورد معاینه بالینی در پزشکی قانونی

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه علت مرگ آسیه پناهی پیرزن الونک نشین کرمانشاهی را بیماری حاد قلبی عنوان کرد.

علت مرگ آسیه پناهی در اثر بیماری حاد قلبی بوده است / افتتاح مرکز استخراج پزشکی قانونی در کرمانشاه/  انجام ۴۵ هزار و ۴۸ مورد معاینه بالینی در پزشکی قانونی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۳ تیرماه ۹۹ به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

 دکتر سلیم خانی مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار داشت : پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است وحدود یک سوم تا ۳۰ درصد پرونده‌هایی که قضات و اعمال نظر می کنند با نظر پزشکی قانونی انجام می شود.

 وی افزود: در طی ۲ سال گذشته تا کنون مراکزی همچون ساختمان پزشکی قانونی و سالن تشریح  اسلام‌آباد غرب سالن تشریح سرپلذهاب، کنگاور هرسین، صحنه و جوانرود راه‌اندازی شد و ساختمان پاوه هم به صورت کامل بازگشایی و مورد استفاده قرار گرفته است و امروز هم مرکز استخراج پزشکی قانونی کرمانشاه که فرسوده شده بود افتتاح می شود و شهرستان سنقر هم که  فاقد سالن تشریح بود با هماهنگی‌های انجام  شده امکانات لازم از کرمانشاه به آنجا منتقل گردید و انشاالله ظرف یکی دو روز آینده افتتاح خواهد شد.

 دکتر خانی تعداد معاینات بالینی در سال ۹۸ را ۴۵ هزار و ۴۸ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.

 دکتر خانی همچنین تعداد مصدومین تصادفات منجر به نزاع در استان را ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ هزارو ۴۰۰ نفر بوده افزایش داشته است.

 ایشان همچنین تعداد افراد فوت شده بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۷ را ۲۱۰ نفر و در سال ۹۸ را  ۳۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کل اجساد معاینه شده در سال ۹۷ ،  ۱۸۳۶ مورد و در سال ۹۸،  ۲هزار و ۱۹ مورد بوده است.

 خانی در ادامه تعداد فوتی های ناشی از حوادث کار در سال ۹۸ را ۲۹ نفر، فوت ناشی از تصادف را ۴۷۲ نفر ، فوت ناشی از گاز مونو اکسید کربن را ۲۰ نفر، مسمومیت های ناشی از قرص برنج در استان را ۳۰ نفر (۱۴ نفر زن و ۱۶ نفر مرد)  تعداد فوت ناشی از سوختگی را ۵۱ نفر ، فوت در اثر غرق شدگی را ۲۸ نفر و فوت ناشی از برق گرفتگی را ۲۰ نفر عنوان کرد.

photo_2020-06-23_14-44-28

 این مقام مسئول همچنین تعداد کل آزمایشات انجام شده در سال ۹۸ را ۱۱۷۳ مورد اعلام کرد و بیان داشت: در زمینه کاهش ورودی پرونده ها کمیته ای داخلی تشکیل شد و از ورودی بیش از حد پرونده ها به کمیسیون پزشکی جلوگیری گردید و در این مورد کاهش ۱۶/۳ دهم درصدی پرونده‌های ورودی را شاهد بودیم.

وی بیشترین پرونده های به نتیجه رسیده در بحث قصور پزشکی را مربوط به زنان و زایمان عنوان کرد و گفت: توانستیم در سال پیش میزان معطلی و رسوب پرونده‌ها را کاهش دهیم و آزمایشات سم شناسی را کمتر از ۱۰ روز و آسیب شناسی را کمتر از یک ماه به انجام برسانیم  و پرونده‌های پزشکی قانونی منجر به فوت هم کمتر از ۱۵ روز رسیدگی می شود البته مطلوب پزشکی قانونی در مورد فوتی ها ۷۶ روز است که به کمتر  ۵۰ روز رسیده ایم و  بطور میانگین جوابگویی به ارباب رجوع در امر معاینات هم حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه طول میکشد .

 وی در ادامه با اشاره به پرونده مرحومه آسیه پناهی پیرزن آلونک نشین شهرک فدک کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت موضوع در اسرع وقت این پرونده رسیدگی شد و علت فوت ایشان بیماری حاد قلبی بود و اگر رابطه سببیت بین استرس و فوت ناشی از آن را دستگاه قضا خواهان شود در کمیسیون پزشکی اعلام خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان