//
کدخبر: ۲۶۶۴۳۸ //

دستور دادستان برای کنترل رشد افسار گسیخته اجاره بها مسکن در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه دستور کنترل رشد افسارگسیخته اجاره بهای مسکن در کرمانشاه را صادر کرد.

دستور دادستان برای کنترل رشد افسار گسیخته اجاره بها مسکن در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی با اشاره آغاز فصل جابجایی مستاجرین، اظهار کرد: متاسفانه هرساله با شروع این ایام شاهد رشد بسیار بالای اجاره بهای مسکن هستیم، به گونه ای که درصد چشمگیری از مستاجرین از توان پرداخت رهن و اجاره خود عاجز می مانند.

وی تصریح کرد: امسال نیز با شروع فصل جابجایی مستاجرین، به یکباره با رشد غیر منطقی و غیرمتعارف اجاره بهای مسکن در کرمانشاه مواجه شدیم که بنا به دلایل مختلفی اتفاق افتاده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه یکی از دلایل این افزایش را نرخ گذاری های انجام شده در سایت های دیوار، شیپور و اپلیکیشن هایی از این دست دانست و گفت: باتوجه اینکه نرخ گذاری رهن و اجاره بهای مسکن در این سایت ها و اپلیکیشن ها غیرقانونی است، برای همین دستور توقف این نوع از فعالیت آنها را در استان صادر کرده ایم.

وی تصریح کرد: همچنین از ستاد ساماندهی اجاره بهای مسکن در استان نیز درخواست شد تا نرخ نامه ای مصوب برای مناطق مختلف شهر تنظیم کند که این نرخ نامه تنظیم و مورد تصویب قرار گرفته است.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه تمام بنگاه های معاملات ملکی موظف به رعایت این نرخ نامه هستند، عنوان کرد: براین اساس، قیمت گذاری و نرخ گذاری رهن و اجاره باید مطابق با سال 1398 بعلاوه 20 درصد افزایش باشد.

وی تاکید کرد: درصورتی که مشاور املاکی نسبت به اجرای این نرخ نامه تخطی کند، مطابق قانون با برخورد جدی دستگاه قضایی استان مواجه خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: همچنین بنگاه ها و مشاورین املاک در استان موظفند تمامی قراردادها را در سامانه ثبت درج و کد رهگیری دریافت کنند تا امکان نظارت حداکثری هم بر فعالیت آنها امکانپذیر شود.

وی در ادامه اعلام کرد: تا پایان فصل جابجایی مستاجرین دستگاه ذیربط بازرسی های مستمری را از بنگاه های معاملات ملکی در سطح کرمانشاه خواهند داشت تا مانع از انجام تخلف اجاره بهای مسکن شوند.

دادستان کرمانشاه در پایان از مردم استان هم خواست تا هرگونه تخلف بنگاه های معاملات ملکی را در رهن و اجاره بهای مسکن به شماره گویای 08337232392 دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گزارش کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان