//
کدخبر: ۲۶۶۴۲۵ //

طرحی برای ایجاد برخی محدودیت‌ها در هرمزگان ارائه کرده‌ایم

استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌هایی برای چند شهرستان مانند بندرعباس، میناب، رودان و بندرلنگه مشخص شده که به ستاد ملی و کمیته‌ای که در وزارت بهداشت و کشور مسوولیت دارند پیشنهاد شده است، تا درصورت تایید آنها اعلام و اجرا شود.

طرحی برای ایجاد برخی محدودیت‌ها در هرمزگان ارائه کرده‌ایم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی اظهار کرد: محدودیت‌هایی برای چند شهرستان مانند بندرعباس، میناب، رودان و بندرلنگه مشخص شده که به ستاد ملی و کمیته‌ای که در وزارت بهداشت و کشور مسوولیت دارند پیشنهاد شده است، تا درصورت تایید آنها اعلام و اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادها تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه‌ها است که در آن فعالیت‌ها به صورت کامل متوقف شود تا مردم از خانه‌ها خارج نشوند که با این کار می‌توان طی یک دو هفته چرخه گردش ویروس در جامعه را قطع کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: کسانی که ضرورت ندارد از خانه بیرون نیایند که در نتیجه آن خیابان‌ها و پیاده‌روها را خلوت‌تر و تراکم جمعیتی و خطر اپیدمی کرونا را کاهش می‌دهد.

همتی همچنین بیان داشت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و حتی اضافه وزن در خانه ماندن را رعایت کنند و در چند روز گذشته شاهد بودیم که دختری که دارای اضافه وزن بود پس از ابتلا به کرونا جان باخت.در خانه ماندن باید تا پایان کرونا که زمان آن مشخص نیست، رعایت شود.

وی اضافه کرد: بیمارستان شهیدمحمدی با توجه به تجربه و توان بیشتری که دارد پشتیبان بیماری کرونا قرار می‌گیرد و تجهیز بیمارستان شریعتی بندرعباس از امروز آغاز می‌شود.

مقام عالی دولت در هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی ارتش تسریع  و در صورت نیاز با کمک وزارت بهداشت تجهیز شود تا در ماه‌های آینده و به‌خصوص پاییز مورد استفاده قرار گیرد.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش مسؤولان استان و دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان و دلسوزان از ابتدای شیوع بیماری کرونا بر این بوده که امکانات و تجهیزات افزایش یافته و در این زمینه با کمبودی روبه‌رو نشویم. این تلاش‌ها همچنان ادامه می‌یابد و جا دارد از تلاش پزشکان و پرستاران که 4 ماه تمام با تلاش فراوان به مردم و افراد مبتلا به بیماری کرونا خدمات داده‌اند، تشکر کنم.

وی از تلاش‌‌های دهیاران، اعضای شوراهای شهر و روستا و فرمانداران و رسانه‌ها در زمینه مبارزه با بیماری کرونا قدردانی کرد.

همتی درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی هم گفت: افراد در انتشار پست و مطلب دقت کنند که نباید روح و روان و آرامش و امید مردم را تخریب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان