//
کدخبر: ۲۶۶۴۱۳ //
استاندار کرمانشاه:

برای شکست پیک کرونا در استان به همراهی بیشتر مردم نیاز داریم

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه شهر کرمانشاه و تعدادی از شهرهای استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند لذا برای شکست پیک این بیماری به همراهی و همکاری بیشتر مردم نیاز داریم.

برای شکست پیک کرونا در استان به همراهی بیشتر مردم نیاز داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس هوشنگ بازوند در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد و استانداران نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند، اظهار داشت: برای استان هایی که دارای شرایط وضعیت قرمز از بیماری کرونا هستند، مقرر شده که این استان ها دارای بعضی اختیارات باشند و با توجه به شرایط موجود پیشنهادات خود را به وزارت کشور ارسال کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی پس از بهبودی در جامعه تصریح کرد: فردی که در جامعه مبتلا به بیماری کرونا می شود متاسفانه شرایطی برای این فرد در جامعه ایجاد می شود که این فرد دیگر مانند قبل قابل پذیرش نیست و به نوعی طرد می شود لذا برای از بین بردن این شرایط، متخصصین دانشگاه علوم پزشکی باید شرایط موجود را پس از بهبود بیماری برای مردم تشریح کنند.

وی بیان داشت: متخصصین دانشگاه علوم پزشکی با مصاحبه و حضور در صداوسیما می توانند به تلطیف شرایط برای اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه برای بهبودیافتگان از بیماری کرونا بپردازند که این افراد دوران نقاهت خود را طی کرداه اند و دیگر تهدیدی از جانب آنان برای جامعه وجود ندارد.

بازوند همچنین با اشاره به شرایط حال حاضر شهر کرمانشاه ناشی از بیماری کرونا گفت: هفته گذشته از کارگروه ذیربط خواستیم که موضوع تعطیلی دفاتر پیشخوان را بررسی کند و در حال حاضر با توجه به بررسی کارگروه ذیربط مبنی بر لزوم تعطیلی این دفاتر، اعضای ستاد مقابله با کرونا استان نیز موافق این تعطیلی به مدت 10 روز هستند که این موضوع را برای تصویب به وزارت کشور ارسال خواهیم کرد.

مقام عالی استان همچنین در خصوص فعالیت تالارهای عروسی نیز بیان داشت: با توجه به ازدواج زوجین و همچنین با توجه به نزدیک بودن ماه محرم و صفر، کمیته نظارت موظف است که فعالیت این نوع تالارها را بررسی کند و چنانچه تالارهای عروسی با ظرفیت 50 درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند فعالیت آنها مشکلی ندارد و می توانند فعالیت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به فعالیت مدارس برای سال تحصیلی جدید با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق مصوبه این ستاد فعالیت مدارس از 15 شهریور ماه سالجاری شروع خواهد شد و در این مدت پروتکل هایی مطرح می شود که همگی موظف به رعایت این پروتکل ها هستیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به درگیری استان کرمانشاه با بیماری کرونا بیان داشت: داریم به یک شرایط پیک می رسیم و هم اکنون 417 نفر در استان بستری هستند و هر چند که ظرفیت 800 نفر ظرفیت داریم اما عدد،  رقم بالایی است که برای شکست این پیک نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مردم هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان