//
کدخبر: ۲۶۶۴۰۸ //

تشریح فعالیت های بسیج اساتید دانشگاه رازی/ بسیج اساتید یک تشکیلات انقلابی است

شرکت در شورای فرهنگی دانشگاه، حضور در تصمیم‌ گیری‌ها و بررسی برنامه هایی که قرار است در دانشگاه انجام شود، از اقدامات بسیج اساتید می‌باشد.

تشریح فعالیت های بسیج اساتید دانشگاه رازی/ بسیج اساتید یک تشکیلات انقلابی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی ناصر معینی نقده عضو هیئت علمی دانشگاه رازی و مسئول کانون بسیج اساتید این دانشگاه ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید دکتر چمران به عنوان استاد تراز اسلامی و الگوی اساتید بسیجی ابراز داشت: بسیج اساتید یک تشکیلات انقلابی است که هر استاد بسیجی ضمن هماهنگی با مسئول بسیج دانشگاه و دانشکده ها می تواند پیشنهادات و  اعلام آمادگی خود را برای برعهده گرفتن فعالیت های مختلف مطرح و  از طرف ستاد بسیج مورد حمایت قرار گیرند.

 وی با بیان این که بسیج اساتید در زمینه های مختلفی فعالیت دارد، تصریح کرد: شرکت در شورای فرهنگی دانشگاه، حضور در تصمیم‌ گیری‌ها و بررسی برنامه هایی که قرار است در دانشگاه انجام شود، از اقدامات این حوزه می‌باشد.

 دکتر معینی نقده از قرارگیری رویکرد حل المسائلی در کار بسیج اساتید خبر داد و گفت: این کار در قالب اندیشکده ها در بسیج اساتید تشکیل شده و به این ترتیب مشکلات جامعه را در زمینه‌های مختلف بررسی و از اساتید بسیجی برای حل آن ها کمک می‌کند.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از تشکیل کارگروه ها در زمینه های مختلف عنوان کرد: از اساتید بسیجی و همه اساتید هایی که رویکرد بسیجی دارند درخواست می شود که ایده های جدید خود را با ما به اشتراک بگذارند.

 وی با تاکید بر مجزا بودن بسیج اساتید در دانشگاه، افزود: بسیج دانشکده دامپزشکی، دانشکده کشاورزی و دانشکده تربیت بدنی هم اکنون در حال فعالیت هستند و در سایر دانشگاه نیز در حال تشکیل بسیج اساتید هستیم.

 دکتر معینی نقده از تشکیل کارگروه‌هایی از جمله: کارگروه اقتصاد مقاومتی، کارگروه سبک زندگی اسلامی-ایرانی، کارگروه مدیریت صنعتی  کارگروه آسیب های اجتماعی، کار گروه کشاورزی و نوآوری، کارگروه کارآفرین و روند تولید، کارگروه تحقق منویات امام و رهبری، کارگروه اختراعات و کارگروه تعلیم و تربیت؛ خبر داد.

 مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه رازی از تشکیل کارگروه های راهبردی خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه ها از طرف استان اعلام شده و با نام های کارگروه مدیریت و حکمرانی، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه سیاست داخلی و خارجی، کارگروه مدیریت فرهنگی، کارگروه پژوهش و تحقیقات، کارگروه اقتصاد زیربنایی و کارگروه حقوقی و قضایی نام دارند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه رازی با اشاره به برخی از فعالیت های ارزشمند بسیج اساتید، گفت: طی صحبت های صورت گرفته در بسیج اساتید با اداره تعاون استان و شرکت های صنعتی، تلاش بر این است که مشکلات واحدهای از کار افتاده و یا در شرف تعطیلی بررسی و با توجه به تخصص اساتید به حل مشکلات کمک شود. برای مثال مشکلات کارخانه اسید سیتریک بعد از مورد توجه قرار گرفتن بسیج اساتید و ارائه راهکارها از تعطیل شدن آن جلوگیری شد.

 دکتر معینی نقده در آخر به فعالیت های بسیج اساتید در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بسیج اساتید در زمینه های مختلف از جمله؛ ارائه مشاوره های روانشناختی به صورت مجازی و تلفنی،اهدا  بخشی از حقوق اساتید به کسب و کارهای آسیب دیده و همچنین برگزاری جلسات این حوزه به صورت مجازی و ادامه فعالیت ها، تلاش نموده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان