//
کدخبر: ۲۶۶۰۷۲ //

پایان عمر دفترچه‌های کاغذی بیمه تا پایان آذر ماه سال جاری

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: تا پایان آذرماه دیگر خبری از دفترچه بیمه کاغذی نخواهد بود و خدمات بیمه‌ای تجویز دارو، نسخه‌پیچی، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و بیمارستانی به صورت کاملا الکترونیک به بیماران ارایه می‌شود.

پایان عمر دفترچه‌های کاغذی بیمه تا پایان آذر ماه سال جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر کیومرث مظفری  افزود: خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت از ابتدای تیر ماه امسال در قالب سامانه استحقاق‌سنجی ارایه می شود.

به گفته او، مراکز درمانی با استفاده از شماره ملی بیمار وارد سامانه الکترونیکی استحقاق‌سنجی می شوند و می توانند هویت بیمار را تایید و به او خدمات درمانی بیمه‌ای ارایه کنند.

مظفری با بیان اینکه بیمه سلامت به سمت کاهش کاربرد دفترچه درمانی سپس حذف آن در حرکت است، افزود: اکنون نسخه نویسی الکترونیک در همه شهرستان‌های استان اجرایی شده و تا آخر شهریور در مرکز استان هم عملیاتی می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار داشت: تا چند ماه آینده هم اسناد پزشکی همه پزشکان به صورت الکترونیک برای بیمه سلامت ارسال می شود.

او گفت: تلاش می کنیم که از ابتدای مهر ماه ۹۹ همه خدمات به صورت الکترونیک و غیرکاغذی ارایه شود اما بی‌شک تا پایان آذرماه دیگر خبری از دفترچه درمانی کاغذی نخواهد بود و خدمات بیمه‌ای تجویز دارو، نسخه پیچی، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و بیمارستانی به صورت کاملا الکترونیک به بیماران ارایه می شود.

مظفری الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای را در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک دانست و گفت: هدف از این طرح ارتقای کیفیت خدمات درمانی، کاهش تقاضاهای القایی، کاهش مصرف کاغذ، جلوگیری از جعل و تقلب در اسناد پزشکی و… است.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»،«صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان