//
کدخبر: ۲۶۴۵۴۳ //

جهش تولید با تسهیلگری دستگاههای اجرایی محقق خواهد شد/ سامانه گرمسیری تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود/مدیران استان در زمینه کشت برنج سختگیری نکنند

مدیران دستگاه های اجرایی باید در زمینه تسهیلگری تلاش کنند و سیستم بانکی نیز باید اقدامات سختگیرانه کنار بگذارد که باحذف بروکراسی اداری شعار سال ۹۹ تحقق پیدا کند.

جهش تولید با تسهیلگری دستگاههای اجرایی محقق خواهد شد/ سامانه گرمسیری تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود/مدیران استان در زمینه کشت برنج سختگیری نکنند
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه شورای اداری به ریاست استاندار کرمانشاه و باحضور آیت‌الله محمدی عراقی نماینده خبرگان رهبری ، آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه دکتر رضایی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات و سازمانهای دولتی امروز ۱۷ خرداد ۹۹ در سالن شهدای دولت برگزار شد.

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: موج دوم کرونا قطعاً در استان ما شروع شده و انتظار داریم مردم همانگونه که پیک اول را مدیریت کردند در این پیک هم مشارکت و همکری داشته باشند که بتوانیم مسیر را طی کنیم هر چند مردم باید سختی‌هایی را متحمل شوند.

وی افزود: نقشه راهی در پیک اول در نظر گرفتیم که تعداد افراد بستری به ۱۹۴ نفر رسید امروز و در پیک دوم این تعداد به ۲۵۶ مورد رسیده وضرورت  دارد پروتکل های بهداشتی رعایت شود که مصوباتی در ستاد مقابله با کرونا در نظر گرفته شد و علیرغم اینکه این مصوبات برای برخی از هم استانی ها خوشایند نیست ولی تجمع افراد در مکان ها می تواند مشکل ساز باشد.

 استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به رزمایش همدلی گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک در راستای رزمایش مومنانه همدلی در بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

  وی همچنین با اشاره به سال جهش تولید تصریح کرد: جهش تولید ابزار می‌خواهد و ابزار آن تسهیلگری است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در این زمینه تلاش نمایند و سیستم بانکی نیز باید اقدامات سختگیرانه کنار بگذارد که باحذف بروکراسی اداری شعار سال ۹۹ تحقق پیدا  کند.

بازوند در ادامه خاطر نشان کرد: برای جبران خسارت ناشی از کرونا باید ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود که در بخش خصوصی با جذب سرمایه گذار باید در جهت جبران این خسارات در استان تلاش کنیم.

 وی همچنین از مدیران خواست در زمینه کشت برنج سخت گیری نکنند و فرمانداران نیز از کشاورزان حمایت نمایند تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: اعتبارات  بودجه استانی تخصیص داده شده و مدیران باید نحوه جذب آن را اعلام نمایند و اگر شرایط جذب نداشته باشیم جابجا خواهیم کرد و قطعاً اعتبارات را به خزانه برگشت نخواهیم داد.

مقام ارشد استان طرح گرمسیری را یکی از طرح‌ های بسیار بزرگی دانست که امسال باید تعیین تکلیف شود و بیان کرد :حدود ۸ هزار هکتار از فاز اول این طرح  آماده شده و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امسال ۶۵۰ میلیارد تومان آن  مصوب گردیده و ۳۱۰ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ و هزینه شده  که تا پایان سال در فاز اول نهایی خواهد شد.

 بازوند همچنین با اشاره به پرداخت هزینه بازخرید و پاداش پایان سال بازنشستگان دستگاه های اجرایی گفت: بودجه سال ۹۹ در زمینه بازخرید کارمندان و پاداش کار پایان کار به بازنشستگان در قانون اعلام شده و در صورتی که هزینه‌ای برای پرداخت نباشد طبق قانون از فروش اموال منقول و غیر منقول این مبالغ پرداخت خواهد شد و امیدواریم از این محل بتوانیم پاداش‌ها را پرداخت نماییم.

وی در پایان از ابلاغ ۶۸۰ میلیارد تومانی  خسارت‌های ناشی از کرونا به واحدهای کسب و کار در  استان خبر داد و گفت: سهم استان از ۲۴ خرداد واریز می شود و دو ماه فرصت داریم که  جذب کنیم و شرایط پرداخت از طریق بانک‌ها به صورت دریافت سفته و چک خواهد بود و برای واحدهای تولیدی که بیشتر از ۵۰ بیشتر نفر کارکنان دارند ۵۰ درصد دستمزد و ۵۰ درصد برای سایر اقدامات در نظر گرفته شده و واحدهایی با کمتر از ۵۰ نفر کارکنان ۳۰ درصد برای دستمزد و ۷۰ درصد برای اقدامات دیگر در نظر گرفته شده است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان