//
کدخبر: ۲۶۳۱۶۱ //
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در دیدار با جوانان مبتکر کرمانشاهی؛

فرهنگ غنی ایرانی اسلامی با خودباوری و عزت آفرینی عجین شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در دیدار با جوانان مبتکر کرمانشاهی تولید ماسک شفاف و فیکساتورهای ارتوپدی که دارای قابلیت های علمی و بومی سازی شده است گفت: جوانان انقلابی، خلاق و نوآور امروز در سنگر های علم و دانش، حضوری فعال و اثرگذار دارند.


فرهنگ غنی ایرانی  اسلامی با خودباوری و عزت آفرینی عجین شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهرام فاضلی در دیدار با جمعی از دانشجویان مبتکر کرمانشاهی که برای اولین بار در ایران موفق به ساخت ماسک های شفاف و فیکساتورهای ارتوپدی شده اند، با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت جوامع در گرو توسعه فرهنگ است، فرهنگی که تمام شئونات زندگی را در برمی گیرد.

وی تلاش، پشتکار، ابتکار و ایده پردازی این جوانان را نشأت گرفته از تربیت دینی مبتنی بر فرهنگ خودباوری و خودکفایی برشمرد و اظهار کرد: امروز ایران اسلامی باید برای حرکت در مسیر تمدن سازی و گفتمان فرهنگی بتواند جایگاه خود را در قله های رفیع علم و فناوری تثبیت کرده و رو به جلو حرکت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تولید محصولات باکیفیت فناور ساخت داخل را علاوه بر تقویت روحیه خودباوری، حرکتی اثرگذار گذار در نهادینه کردن فرهنگ کار و کار آفرینی دانست و ابراز کرد: جوانان انقلابی، خلاق و نوآوری که امروز در سنگر های علم و دانش، حضوری فعال و اثرگذار دارند به مثابه افسران و مجاهدانی هستند که برای عزت آفرینی، اقتدار و عظمت ایران اسلامی گام بر می دارند.

وی خودکفایی کشور را موجب اقتدار منطقه ای و بین المللی ایران و بی اثرکردن تحریم های ظالمانه خواند و اذعان کرد: جوانان این نسل از انقلاب میراث دار فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی هستند که متکی بر توانمندی های داخلی، مقاومت، صلابت و اقتدار است و به خوبی از عهده این رسالت خطیر برآمده اند.

نماینده دانشجویان مبتکر کرمانشاهی نیز در این نشست به ارائه توضیحات مبسوطی از مراحل ساخت ماسک و فیکساتورهای ارتوپدی پرداخت و گفت: این محصول دارای ویژگی های بسیاری است که در دسترس کلی؛ موارد مربوط به راحتی و آسایش بیمار و موارد مربوط به درمان تقسیم می شوند.

وی در ارتباط با آسایش و راحتی بیمار به وزن بسیار پایین امکان شست و شو این ماسک اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی و الزام حفظ بهداشت فردی، امکان خارش، وجود جریان هوا به علت تخلخل محصول، عدم کاهش اعتماد به نفس و امکان ادامه ورزش در ورزشکاران حرفه ای می توان به عنوان یک محصول ویژه و پرکاربرد از آن یاد برد.

نماینده دانشجویان، همچنین در خصوص مزایای فیکساتورهای ارتوپدی که برای اولین بار در ایران تولید و بومی سازی شده است، اظهارکرد: در بهره گیری از این فیکساتورها در درمان می توان به انجام تحریک از سطح پوست TENS ، کاهش چشمگیر سندروم کپارتان، امکان عکس برداری حین درمان، امکان باز و بسته شدن قطعات در صورت لزوم، عدم وجود سوختگی و زخم حین گچ گیری، تشخیص سریع CRPS و درمان همزمان آن با فیزیوتراپی، امکان تزریق داخل مفصل حین درمان، جلوگیری بسیار موثر از قانقاریای اندام و... اشاره کرد.

 

گفتنی است، در این نشست مذاکراتی در خصوص تولید ماسک های شفاف تولید شده با امکان تعویض فیلتر، قابل شست و شو و شخصی سازی شده(طراحی شده براساس توپوگرافی) که دارای حفاظت فردی بالایی است، صورت گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان