//
کدخبر: ۲۶۱۳۷۱ //

نماز جمعه در ۷ شهر اردبیل برگزار می‌شود

دفتر شورای هماهنگی ائمه جمعه استان اردبیل از برگزاری نماز جمعه در 7 شهر استان اردبیل خبر داد.

نماز جمعه در 7 شهر اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس اعلام شورای ائمه جمعه استان اردبیل و به دنبال تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا و موافقت نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل فردا در هفت شهر این استان نماز جمعه بعد از هفته‌ها تعطیلی اقامه خواهد شد.
برهمین اساس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردا نماز جمعه در شهرهای خلخال، گرمی، اصلاندوز، انگوت، کلور، هشجین و نمین برگزار خواهد شد که از نمازگزاران خواسته شده در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حتی‌الامکان مهر، تسبیح و سجاده اختصاصی خود را با خود به مصلی‌ها بیاورند.
اما در دومین شب لیالی قدر و با توجه به شرایط هشدار کرونا در اکثر شهرهای استان اردبیل مراسم پرفیض احیا بدون حضور مردم در مساجد و مصلی‌ها برگزار خواهد شد.
در شهر اردبیل و از ساعت 23:30 مراسم شب احیا با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آغاز خواهد شد و در ادامه مداحی و مراسم احیا بدون حضور مردم برگزار شده و همشهریان از طریق صداوسیما و شبکه‌های مختلف رسانه‌ای به صورت زنده و مستقیم در جریان برگزاری این مراسم قرار خواهند گرفت.
اما در برخی از شهرهای یکه وضعیت سفید حاکم است، به صورت محدود و با 25 درصد ظرفیت مساجد و مکان‌های معنوی مراسم شب احیا برگزار خواهد شد که براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مومنان شب زنده‌دار باید فاصله یک متری را در هنگام نشستن در مساجد و فضاهای روباز رعایت کنند و حتما از ماسک، دستکش و پلاستیک یکبار مصرف برای حمل کفش‌های خود استفاده کرده و حتی‌الامکان وضو را در منزل بگیرند.
شهرام حبیب‌زاده اظهار کرد: در مسجد و شبستان‌ها باید تهویه مناسب پیش‌بینی شود و تا حد امکان مراسم شب احیا در بیرون از مسجد و فضای باز برگزار شده و افراد بیمار و دارای زمینه‌های ابتلا و همچنین سالمندان و کودکان نباید در این مراسم حضور یابند.
وی افزود: توصیه شده که این مراسم در دو ساعت پیش‌بینی شود و مردم با رعایت موازین بهداشتی در این برنامه‌های معنوی حضور یافته و افراد بیمار را مشمول دعای خود قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان