//
کدخبر: ۲۵۹۶۴۵ //
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه:

گلخانه پارک شرقی صرفه جویی مالی ۲ میلیارد تومانی برای شهرداری رقم خواهد زد

با احیا گلخانه پارک شرقی سرمایه ای از استان بابت خرید نشاء خارج نخواهد شد و سود ۲ میلیارد تومانی به نفع شهرداری خواهد داشت.

گلخانه پارک شرقی صرفه جویی مالی ۲ میلیارد تومانی برای شهرداری رقم خواهد زد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرامرز رحمتی زاده مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: گلخانه پارک شرقی به مساحت ۴ هزار متر مربع چند سالی به صورت راکد قرار داشت و هم اکنون با همت شهرداری عملیات احیا و بازسازی این گلخانه در حال انجام است و این گلخانه تا یکماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از تولید نشا و گلهای زینتی سطح شهر در این گلخانه خبر داد و گفت: با تولید نشا و گل های زینتی در پاییز و بهار حدود ۲ میلیارد تومان به شهرداری سود می رسد و سرمایه ای از استان بابت خرید خارج نخواهد شد و بر اساس برنامه در تولیدات نشا میتوانیم آن را به سایر شهرستانها هم ارسال کنیم.

رحمتی زاده اضافه کرد:در زمینه تولید گلهای آپارتمانی هم آمادگی لازم را داریم ولی الویت اول ما تولید نشا و گل های زینتی سطح شهر است.

 وی تنوع گیاهی را در فصل‌های مختلف متفاوت اعلام کرد و گفت:تنوع گونه های گیاهی بین ۱۰ تا ۱۵ گونه در هر فصل تغییر می‌کند.

 وی همچنین از راه اندازی نهالستان و قلمستان در این گلخانه خبر داد و افزود: با راه اندازی این قسمت مساحت گلخانه جمعا به ۱۰ هزار متر مربع خواهد رسید و برای ۱۴ نفر هم به صورت مستقیم  اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

photo_2020-05-04_14-05-34

photo_2020-05-04_14-05-50

photo_2020-05-04_14-07-43

photo_2020-05-04_14-08-44

photo_2020-05-04_14-11-05

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان