//
کدخبر: ۲۵۹۶۲۸ //
معاون حمل و نقل ترافیک و شهرداری کرمانشاه:

فاز اول پروژه قطار شهری تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

معاون حمل و نقل ترافیک و شهرداری کرمانشاه از بهره برداری فاز اول پروژه قطار شهری تا پایان امسال خبر داد.

فاز اول پروژه قطار شهری تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن ارجمندی معاون حمل و نقل ترافیک و شهرداری کرمانشاه در حاشیه بازید خبرنگاران از فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: استارت قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۰ به طول ۱۳ کیلومتر از مسیر میدان معلم (سه راه مسکن)  تا میدان آزادی با ۱۳ ایستگاه انجام شد و در سال ۹۳ از مونو ریل به قطار شهری تغییر کرد.

ارجمندی طول این مسیر را ۶/۵کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۵ کیلومتر از مسیر بر روی پل و ۱/۵کیلومتر از آن به صورت تونل است.

وی تصریح کرد: قطار شهری کرمانشاه شامل دو فاز است که فاز اول آن از سه راه مسکن تا میدان آزادی و فاز دوم آن از میدان آزادی تا میدان فردوسی است.

photo_2020-05-04_13-06-27

معاون حمل و نقل ترافیک و شهرداری کرمانشاه

 میزان پیشرفت فاز اول این پروژه را ۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: پیشرفت عمرانی این پروژه  در فاز اول قسمت روگذر و تونل هر کدام‌ ۹۵ درصد است.

ارجمندی افزود: ساخت ایستگاه های روگذر در فاز اول در مرحله انتخاب پیمانکار است و در چند ماه آتی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه مبلغ قابل توجه ای برای این پروژه در نظر گرفته شده است که در حال پیگیری آن هستیم.

 وی بیان کرد: بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری  با تصویب ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به فاز اول این پروژه مقرر شد تا سال ۱۴۰۰ این طرح  به بهره برداری برسد و تا پایان امسال این پروژه  را تحویل خواهیم داد.

وی همچنین تقاطع غیر هم سطح میدان سپاه به صورت زیر گذر را یکی دیگر از پروژه های برشمرد  که گره های ترافیکی شهر را برطرف می کند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان