//
کدخبر: ۲۵۹۱۷۲ //

راهکارهای ساده و مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو

رئیس پلیس آگاهی لرستان به بیان برخی راهکارهای ساده و مهم در پیشگیری از سرقت خودرو پرداخت و خواستار توجه شهروندان به این نکات شد.

راهکارهای ساده و مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ عباس نظری رئیس پلیس آگاهی لرستان به بیان برخی راهکارهای ساده و مهم در پیشگیری از سرقت خودرو پرداخت که در ذیل آمده است؛

حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان هم به دنبال سرقت کم درد هستند لذا قبل از هر چیز خودروی خود را به لوازم ایمنی مجهز کنید، نصب لوازم ایمنی و بازدارنده نظیر قفل پدال، سوئیچ مخفی، ردیاب و... می‌توانند فرصت‌های ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند و سارقان از سرقت خودرو چشم پوشی کنند.

عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، بی‌احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر و ترک خودوریی که مسافر داخل آن است، بی‌احتیاطی و سهل انگاری در باز گذاشتن در و شیشه خودرو، تحریک سارقان با قرار دادن وسایل با ارزش بر روی صندلی‌های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی آن و رها کردن خودرو در محل‌های ناامن بدون رعایت اصول امنیتی را می‌توان از جمله عوام زمینه‌ساز در جرم سرقت محتویات داخل خودرو عنوان کرد.

پارک خودرو در مکان‌های پر تردد و در معرض دید و دسترس دوربین‌های مداربسته ادارات و اماکن را گامی مهم در جلوگیری از سرقت خودرو است و از سوی دیگر پارک خودرو در محیط‌های خلوت و تاریک یا در یک نقطه به مدت طولانی، زمینه را برای سرقت از طریق بازکردن قفل‌ها، بریدن زنجیر، قطع دزدگیر و خنثی کردن سایر تجهیزات ایمنی فراهم می‌کند.

نصب دزدگیر و ساخت کلید یدکی خودرو را به افراد متفرقه و ناشناس واگذار نکنید و هنگام خارج شدن از خودرو یا ترک آن، نکات ایمنی را رعایت و از پارک کردن خودروی خود در مکان‌های ناامن، کم تردد، خلوت و تاریک خودداری کنید. 

همیشه در حال رانندگی درهای خودرو را قفل کنید و هیچگاه سوئیچ خودروی خود را به افراد ناشناس یا غیرمطمئن نسپارید.

پارکینگ‌های عمومی مکان مناسبی برای پارک خودرو به شمار می‌روند. شهروندان می‌بایست هنگام ترک خودرو از جا گذاشتن کیف، رایانه قابل حمل، اسناد و لوازم گران قیمت جدا پرهیز کرده و پیش از سپردن خودرو به تعمیرگاه اموال با ارزش داخل داشبورد، رادیو پخش‌های کشویی یا پنل‌دار و وسایلی از این قبیل را بردارید.

هنگام مواجهه با نزاع‌های خیابانی، تصادف یا اتفاقاتی از این قبیل، تا حد امکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، درها را قفل کنید.

بی‌توجهی نسبت به خاموش کردن، برداشتن سوئیچ و قفل کردن درهای خودرو هنگام باز و بسته کردن در پارکینگ موجب وسوسه سارقان می‌شود، لذا با اطمینان از اینکه فرد دیگری درون خودرو نشسته است، اتومبیل را حتی برای لحظاتی کوتاه رها نکنید.

در صورت وقوع سرقت لازم است سریعا با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و اطلاعات دقیق از زمان، مکان و مشخصات خودروی خود را ارائه دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان