//
کدخبر: ۲۵۸۵۳۷ //

نگارخانه بلوط در روز جهانی گرافیک در کرمانشاه افتتاح شد

این نگارخانه که قرار بود روز ۱۵ اسفند ۹۸ افتتاح شود به دلیل شیوع ویروس به تاخیر افتاد و امروز به صورت مجازی افتتاح شد.

نگارخانه بلوط در روز جهانی گرافیک در کرمانشاه افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نغمه شهلایی مدیر هنری نگارخانه "بلوط" با اشاره به راه اندازی این نگارخانه در اسفند سال گذشته، گفت: این نگارخانه در زمینی به مساحت 110 متر مربع احداث شده و پنجمین نگارخانه شهر کرمانشاه محسوب می‌شود.

همه سعی و تلاش ما راه اندازی نگارخانه ای با تمام استانداردهای لازم بود و برای همین کارهای این مجموعه با دقت و حساسیت ویژه ای انجام شده است و اعتباری در حدود ۱۴ میلیارد ریال صرف راه اندازی این نگارخانه شده است.

photo_۲۰۲۰-۰۴-۲۸_۰۱-۳۵-۲۸

وی با اشاره به آمادگی نگارخانه برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، گفت: در کنار برگزاری نمایشگاه، بحث خرید و فروش آثار هنری و نیز برگزاری ورکشاپ های مختلف هنری را نیز در محل نگارخانه خواهیم داشت.اما در حال حاضر و با  شرایط فوق مجبور شدیم افتتاح مجازی نگارخانه را در دستور کار قرار دهیم و ابتدا با برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان ۶ تا ۱۶ سال  و سپس با اعلام فراخوان نمایشگاه مجازی عکس با نام عبور، کار خود را شروع کنیم.

در مسابقه نقاشی که ایده آن از طرف جناب آقای رحمانی، مشاور و ایده پرداز نگارخانه با موضوع امید و سلامتی شکل گرفت والدین باید آثار فرزندان خود را به صفحه اینستاگرام نگارخانه به آدرس baloot.artgallery@ ارسال می کردند.

  ارسال بیش از 700 اثر برای شرکت در این مسابقه ما را بسیار خرسند نمود.علاوه بر شرکت کنندگان ایرانی،  از آمریکا، دانمارک و آلمان هم شرکت کننده داشتیم که نشان از استقبال خوب مردم و دیده شدن این مسابقه در سطحی گسترده داشت.در مرحله داوری آثار نقاشی از حضور جناب آقای فریبرز عباسیان و جناب آقای مهدی پرویزی هم بهره بردیم.

photo_۲۰۲۰-۰۴-۲۸_۰۱-۳۵-۲۷

شهلایی خاطرنشان کرد: در بخش دوم این مسابقه نیز از کودکان خواسته شده تا داستان نقاشی خود را در 10 سطر نوشته و آن را بصورت صوتی به آدرس اینستاگرام مسابقه ارسال کنند.

 داستانهای بچه ها هم اکنون در مرحله ارسال به دبیرخانه مسابقه است و  در نهایت تمامی آثار در قالب یک کتاب دیجیتالی صوتی و تصویری با صدای خود بچه ها منتشر می‌شود.

فراخوان نمایشگاه عکس عبور نیز در مرحله ارسال آثار به دبیرخانه بلوط میباشد.

این عنوان با توجه به تجربه حس های جدیدی که با شیوع ویروس اتفاق افتاده انتخاب شد .حس عبور از غم...شادی.....سن.....لبخند.....و بحران

ما همیشه در حال عبوریم.

نغمه شهلایی: مدیر هنری

نوید رحمانی: مشاور ، ایده پرداز و محقق تکنولوژی فکر

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان