//
کدخبر: ۲۵۶۰۱۹ //

استان کرمانشاه در تولید ماسک خودکفا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه تولید روزانه ۹۰ هزار ماسک در استان کرمانشاه نیاز استان به ماسک را تا حدودی رفع کرده است.

استان کرمانشاه در تولید ماسک خودکفا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمودرضا مرادی اظهار داشت: پیش از آغاز شیوع کرونا نقشه راه مقابله با کرونا در دانشگاه تهیه شد و تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز در زمان شیوع در استان مورد بررسی قرار گرفت اما امکانات و تجهیزات موجود خیلی کمتر از میزان ملزومات پزشکی مورد نیاز در هنگام شیوع کرونا بود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش فراوان مسئولان دانشگاه و مسئولان ارشد استان هم اکنون از نظر مواد ضدعفونی کننده سطح و دست نیازی در استان وجود ندارد و روزانه 20 هزار لیتر الکل توسط دانشگاه خریداری می‌شود.  

مرادی افزود: با تولید روزانه 90 هزار ماسک در استان نیاز به ماسک نیز تا حدود زیادی برطرف شده است که همکاران ما در معاونت غذا و دارو تلاش می‌کنند در تهیه ماسک‌های تولیدی کیفیت و استاندارد لازم را ارتقا دهند.

وی گفت: مواد ضدعفونی و ماسک که از کانال حوزه معاونت غذا و دارو عبور نکند از نظر ما غیراستاندارد است و ملزومات بهداشتی تولید شده باید حتما تأییدیه معاونت غذا و دارو را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: باید به اینترن‌ها ماسک به صورت هفتگی تحویل شود و امتیازات ویژه‌ای نیز به اینترن‌هایی که در مقابله با کرونا همکاری داشته‌اند تعلق خواهد گرفت.  

مرادی گفت: تنها اعمال جراحی اورژانسی و مواردی که برای بیمار تحمل شرایط برای بیمار دشوار است باید انجام شود و از ازدحام غیر ضروری در مطب‌ها و بیمارستان‌ها تا حد امکان جلوگیری شود زیرا سبب افزایش خطر انتقال کرونا شده و افزایش آلودگی پرسنل را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: دندانپزشکان نیز تنها باید موارد اورژانسی را انجام دهند و کارهای غیر ضروری در مطب های دندانپزشکی انجام نشود و همچنین باید درانجام مراقبت‌های پیشگیرانه دقت بیشتری داشته باشند که به میزان مورد نیاز ماسک N95 نیز در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان