//
کدخبر: ۲۵۵۱۷۵ //

اجرای طرح کرونایی رزرو صندلی اتوبوس از شنبه

شهروندان می‌توانند با نصب برنامه "به همراه" صندلی اتوبوس خود را رزرو کنند تا فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس ها هم رعایت شود.

اجرای طرح کرونایی رزرو صندلی اتوبوس از شنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در تشریح خروجی جلسه بررسی راهکارهای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: با توجه به اینکه از روز شنبه (۲۳ فروردین ماه) دوسوم کارمندان باید بر سر مشاغل خود حاضر شوند، جلسه‌ای برگزار کردیم تا راهکار‌های اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: یکی از تصمیم‌های اتخاذ شده در این جلسه این بود که با استفاده از ظرفیت برنامه‌های موبایلی طرح رزرو صندلی اتوبوس را از روز شنبه به شکل آزمایشی اجرا کنیم، بر این اساس شهروندان می‌توانند با نصب برنامه "به همراه" صندلی اتوبوس خود را رزرو کنند تا از این طریق بتوانیم با واگذاری و ارائه صندلی‌های محدود طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس را اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران تأکید کرد: در اجرای این طرح به هیچ عنوان از ناوگان اتوبوسرانی بخش عمومی و خصوصی استفاده نمی‌شود و این ناوگان به مانند گذشته به سرویس دهی خود ادامه می‌دهد.

ترفع تصریح کرد: ناوگان به کارگیری شده در برنامه رزرو اتوبوس "به همراه" از ناوگان اتوبوس‌های دربستی و سرویس شرکت‌هایی است که بنا به هر دلیلی دیگر سرویس دهی به شرکت‌ها ندارند و تأکید مجدد من این است که اجازه نخواهیم داد هیچ یک از اتوبوس‌های بخش خصوصی و عمومی در این برنامه (به همراه) ثبت شوند.

وی افزود: تأکید من این است اتوبوس خطوط برای خطوط است و ما از روز شنبه سرویس دهی اتوبوس به شکل رزرو از پیش را به شکل محدود آغاز می‌کنیم تا بدین وسیله بازخورد شهروندان را ببینیم، البته این امکان وجود دارد که مورد استقبال شهروندان قرار نگیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: در ابتدای آغاز اجرای این طرح بخشی از خطوط ثابت پر مسافر به این طرح اختصاص داده می‌شود و در ادامه بر اساس بازخورد و استقبال شهروندان درباره شکل گسترده پوشش آن تصمیم گیری می‌شود و باید اعلام کنم پس از احصاء اطلاعات خطوط، تعداد اتوبوس تخصیص داده شده به طرح رزرو اتوبوس مشخص و‌ پس از آن کار آموزش رانندگان برای کار با برنامه به همراه آغاز می‌شود.

ترفع ادامه داد: با اجرای این طرح (رزرو از پیش صندلی اتوبوس) تعداد رزرو صندلی اتوبوس‌ها مشخص می‌شود و از این طریق می‌توان از تراکم جمعیت در ناوگان اتوبوسرانی جلوگیری کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان