//
کدخبر: ۲۵۴۳۸۰ //
در جلسه همفکری پیشبرد آموزش مجازی دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان شد؛

اعلام مصوبات جلسه آموزش مجازی/ تدوین برنامه جدید هفتگی

جلسه همفکری پیشبرد آموزش مجازی دانشگاه، با حضور اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

اعلام مصوبات جلسه آموزش مجازی/ تدوین برنامه جدید هفتگی
به گزارش فرتاک نیوز،

 در ابتدای این جلسه دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی با تاکید بر تلاش مسئولان برای رفع مشکلات آموزش مجازی و ضرورت ارتقای زیرساخت‌های لازم، خواستار همدلی همه اعضای خانواده دانشگاه، اعم از مسئولان، استادان و دانشجویان برای گذار از این مرحله و شکیبایی در برابر مشکلات اولیه‌ای که به‌ویژه در روزهای آغازین، ممکن است بر سر راه فرآیند آموزش مجازی قرار بگیرد، شد.

در ادامه، اعضای حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود، نکاتی درباره نرم‌افزار Adobe Connect که سامانه مدیریت آموزش الکترونیک دانشگاه (LMS) بر بستر آن فعالیت می‌کند، مقایسه آن با سایر برنامه‌ها و نرم‌افزارها و نقاط قوّت و ضعف این سامانه پرداختند.

در این نشست موارد ذیل پس از بحث و بررسی همه جوانب مصوّب گردید:

۱. از روز شنبه۹۹/۱/۲۳  تدریس در سامانه LMS به عنوان تدریس رسمی مجازی در دانشگاه رازی محسوب می‌شود.  برنامه جدید هفتگی متناسب با این سامانه، توسط گروه‌های آموزشی تدوین شده و مدرّسان و دانشجویان بر مبنای آن برنامه، آموزش را پی خواهند گرفت.

۲. به منظور کاهش ترافیک سامانه و فراهم‌آوردن امکان دسترسی بیشتر و راحت‌تر برای کاربران، افزون بر ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیرساخت‌های دانشگاه، مقرر شد همکاران گرامی همچنان محتوای درسی خود، نظیر فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی را به‌صورت آفلاین در صفحه شخصی خود، سرویس‌هایی نظیر Google Drive و همچنین در گروه‌ها و کانال‌هایی که به منظور تدریس مجازی در پیام‌رسان‌های مجاز، ایجاد کرده‌اند، بارگذاری نمایند.

۳. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیل قادر نیستند، آنلاین از سامانه استفاده کنند، می‌توانند افزون بر دریافت محتوای درسی از صفحه شخصی استاد و گروه‌ها و کانال‌های خاصّ درس که استادان گرامی ایجاد کرده‌اند، برابر برنامه ذیل، محتوای کلاس مجازی را که به‌صورت خودکار ضبط می‌شود، از سامانه LMS دانلود کنند:

شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد روز بعد

پنجشنبه: به‌طور کامل

جمعه: تا ساعت ۲۰

(در ساعت ۲۰ روزهای جمعه، محتوای درسی هفته از سامانه LMS پاک خواهد شد).

photo_2020-04-05_11-44-25

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان