//
کدخبر: ۲۵۳۶۵۱ //

۱۳ فروردین اجازه ورود و اتراق در پارک و بوستان های تهران داده نمی شود

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: از ساعت ۵ صبح روز ۱۳ فروردین همه پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها مسدود و از ورود افراد به مراکز جلوگیری خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

سردار حسین رحیمی در این باره اظهار داشت: حدود یک هزار و ۴۰۰ پارک کوچک و بزرگ در تهران داریم که بیش از ۱۰۰ مورد از این پارک ها بزرگ و جنگلی است که در روز ۱۳ فروردین اجازه تردد به افراد در این مکان ها  داده نمی شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از مردم عزیز درخواست می کنم که از حضور در مراکز و مجامع عمومی خودداری و رعایت کنند،گفت: همکاران ما برای امنیت مردم و برای اجرای دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور شبانه روزی تلاش می کنند و در روز طبیعت از ۵ صبح تا ۲۴  در این مراکز حضور خواهند داشت و به اجرای ماموریت های محوله خواهند پرداخت.

رحیمی با تاکید بر اینکه روز ۱۳ فروردین حضور در پارک ها ممنوع است و حتی اتراق و حضور در حاشیه پارک ها هم ممنوع است و در این طرح موتور سیکلت سوارها و خودرو فرقی نخواهد داشت، افزود: کل پارک ها را بسته ایم و چنانچه کسی در حاشیه پارک ها توقف کند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و در صورتی که به تذکر پلیس توجه نکنند خودروی آنها توقیف خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی بااشاره به اینکه از ۵ صبح تا ۱۲ شب کل پارک ها کنترل و مراقبت خواهد شد و از توان پلیس ویژه، پلیس یگان امداد، پیشگیری، یگان خدمات شهرداری استفاده خواهد شد، بیان داشت: تمامی مبادی ورودی و خروجی پایتخت از ۸ فروردین کنترل می شود و انشالله این طرح را تا روزی که ابلاغ کنند ادامه می دهیم و فقط کسانی می توانند به تهران وارد شوند که ساکن تهران باشند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح تا کنون به بیش از ۳۳۳ هزار خودرو تذکر داده ایم و تعداد اندکی را هم برگردانده ایم، گفت: حدود سه هزار خودرو در اجرای این طرح جریمه شده اند.

رحیمی با اشاره به اینکه از ابتدای حلول سال تاکنون ۴۶ درصد ورودی و خروجی تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد که در سطح شهر تهران بالغ بر ۵۰ درصد کاهش تردد تاکنون داشته ایم، عنوان داشت: ایست بازرسی را به سه را نعلبندان برده ایم و در آنجا کنترل ها انجام می شود.

وی ادامه داد: به خاطر سلامت مردم، در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مسئولان بهداشتی و زیر ربط ابلاغ کردند حضور در پارک ها و مراکز تفرجگاهی باید به صفر برسد.

وی با قدردانی از پزشکان و پرستارانی که در این ایام بطور جد و مجاهدانه به انجام وظیفه مشغول هستند، بیان داشت: بیش از یک و نیم ماه است که پزشکان و پرستاران برای سلامتی مردم تلاش می کنند و مهمترین راهکار برای کمک و همراهی با این عزیزان پیوستن به پویش در خانه ماندن است.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان