//
کدخبر: ۲۵۳۵۷۴ //
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

لغو تردد به جزیره خارگ به مدت ۵ روز/ اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ از لغو تردد به جزیره خارگ به مدت ۵ روز خبر داد.

لغو تردد به جزیره خارگ به مدت ۵ روز/ اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس اسدروز پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: باهدف قطع زنجیره انتقال کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل‌های لازم در جزیره خارگ با جدیت بیشتری در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی به‌عمل‌آمده همه مسئولین ذیربط اعم از فرماندار شهرستان بوشهر، بخشدار، رؤسای دادگستری و اطلاعات، نیروی‌های نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عزمی راسخ دارند که قابل‌تقدیر است.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در جریان بلایا و حوادثی نظیر ویروس کرونا که وارد کشور شده، آسیب‌های روانی افزایش‌یافته و این آسیب‌ها مثل یک کوه عظیم یخ است که قسمت اعظم آن زیر آب قرار دارد و دیده نمی‌شود.

وی افزود: اهمیت رسیدگی سریع و به هنگام به واکنش‌های روانی افراد آسیب‌دیده، موردتوجه است، به همین دلیل پرداختن به واکنش‌های روانی باهدف عادی‌سازی واکنش‌ها و جلوگیری از بروز عوارضی که منجر به افت کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و کاهش کارایی افراد می‌شود.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ خاطرنشان کرد: جزیره خارگ به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و بستر حیات زنجیره ذخیره‌سازی و صادرات نفت دارای اهمیت راهبردی بسیار بالایی است.

اسدروز اضافه کرد: تداوم وضعیت سالم کنونی و عملیاتی شدن طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی»، تحقق مطالبه اهالی جزیره خارگ برای کنترل بیشتر در اعمال محدودیت‌های فراگیر در محیط‌های فعال برای مقابله با کروناست.

وی بیان کرد: در ادامه اقدامات قبلی از ۱۰ فروردین آغازشده و شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف تحت مدیریت و نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ برای نهادینه کردن الزامات آن در بین شهروندان در روزهای آتی می‌کوشند.

اسدروز ادامه داد: در راستای اجرای اقدامات کنترلی و مهار ویروس کرونا گروه‌های پویش مردمی که با هماهنگی و تحت نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان‌دهی شده‌اند، مانند گذشته در زمینه ضدعفونی و کنترل مبادی ورودی جزیره به همکاری خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: تعطیلی اصناف و بازاریان به استثنای مواردی که با زندگی روزمره مردم وابسته است، مراکز آموزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز ورزشی، تجمعات و مراسم‌ها نیز که در نشست کمیته مدیریت کرونا به تصویب رسیده بود نیز در این طرح تأکید شده و با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

اسدروز افزود: در این طرح با توجه به موج برگشت مسافرین از سفر، تمرکز بر تشدید کنترل ترددها و سفرها به جزیره است که از چهارشنبه ۱۳ فروردین کلیه ترددهای هوایی به خارگ و بالعکس به جز موارد خاص یا اضطراری جزیره به مدت ۵ روز لغو می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت برای ترددهای دریایی نیز با فرماندار شهرستان بوشهر و بخشدار ویژه خارگ هماهنگی لازم به‌عمل‌آمده که لازم است از حسن توجه آنان قدردانی شود و قطعاً تا عادی شدن وضعیت، بهداشت و درمان صنعت نفت، بخش شهری و قرنطینه با همکاری گروه پویش‌های مردمی، کنترل‌های بهداشتی بیشتری را در مبادی ورودی انجام و از ورود هرگونه افراد مشکوک جلوگیری خواهد کرد.

اسدروز گفت: ورود به جزیره در روزه‌های بعد، فقط برای افراد بومی دارای کارت تردد شهروندی و در موارد خاص با بررسی گروه پویش مردمی و ستاد کنترل کرونا و با هماهنگی با بخشدار ویژه خارگ انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مقر شد تا کنترل تردد وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت و دوچرخه در محدوده ناحیه مسکونی صنعت نفت با شدت بیشتری اعمال شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در خصوص حضور افراد بیمار یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشاغلی که نیاز ضروری نیست مفاد بخشنامه مقام عالی وزارت نفت توسط شرکت‌های نفتی مدنظر قرارگرفته و اجرایی می‌گردد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۵۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان