//
کدخبر: ۲۵۳۳۹۶ //
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

داروی بیماران کرونایی به مقدار کافی در استان دپو شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده سازی 380 تخت بیمارستانی در دو بیمارستان گلستان و فارابی برای بستری بیماران کرونایی خبر داد.

داروی بیماران کرونایی به مقدار کافی در استان دپو شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: برای مقابله با این ویروس و شیوع آن تدابیر از اوایل بهمن و همزمان با شیوع این بیماری در چین آغاز شد.

مرادی افزود: با گزارش اولین مورد بیماری در کشور در اواخر بهمن ماه، بیمارستان گلستان که مخصوص بیماران سوختگی است تخلیه و به محلی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت این بیمارستان 50 تخت است که تا 80 تخت قابلیت گسترش دارد و در کنار تامین تخت بحث تجهیز ICU این بیمارستان نیز انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در کنار این بیمارستان، نیمی از بیمارستان فارابی نیز با ظرفیت 105 تخت برای پذیرش این بیماران آماده شد و آمادگی این را داریم که در صورت افزایش احتمالی تعداد بیماران، کل بیمارستان فارابی را با 250 تخت که تا 300 تخت نیز قابلیت گسترش دارد به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

مرادی افزود: با این شرایط عملا 380 تخت برای بستری بیماران کرونایی احتمالی در استان آماده داریم که در صورت نیاز استفاده می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این 380 تخت، با توجه به اعلام آمادگی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بیمارستانهای امام حسین(ع) سپاه، بیمارستان 520 ارتش و بیمارستان نیروی انتظامی نیز این آمادگی را دارند که در صورت نیاز برای بستری کردن بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گیرند.

مرادی افزود: در صورتی هم که خدای نکرده شرایط حاد شود بیمارستان امام رضا(ع) هم این آمادگی را دارد که بیماران کرونایی را جهت بستری پذیرش کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از زمان شیوع بیماری، نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث مقابله با این ویروس طراحی شد و برنامه ما برای یک دوره دو ماهه از 15 اسفند تا 15 اردیبهشت ماه کاملا مشخص است و برنامه ریزی ها دراین زمینه دقیقات صورت گرفته است.

داروی بیماران کرونایی به مقدار کافی در استان دپو شده است

وی در ادامه با اشاره به دپوی دارو به مقدار کافی برای بیماران کرونایی، گفت: در پروتکل های درمانی بیماران کرونایی، برای بیماران بستری درمان چهار دارویی و برای بیماران سرپایی درمان دو دارویی در نظر گرفته شده که در تامین داروی این بیماران خوشبختانه مشکلی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: داروی این بیماران به میزان کافی دپو شده و جای نگرانی نیست.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در روزهای ابتدای شیوع این بیماری کمبود تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش و حتی مواد ضدعفونی کننده وجود داشت، گفت: خوشبختانه در همان روزهای اول با پیگیری استاندار و سایر مسئولان استان مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده سطوح مرتفع شد. از دو هفته پیش هم مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده دست رفع شد و در بعد لباس های محافظتی هم مشکلات رفع شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: تنها در بحث تامین ماسک قدری کمبود داریم که خوشبختانه سه واحد تولیدی ماسک از یک هفته پیش کار خود را آغاز کرده اند و امیدواریم که این کمبود نیز به زودی مرتفع شود و بتوانیم توزیع ماسک در سطح گسترده و در داروخانه ها را داشته باشیم.

قدردان نیروهای مسلح در همراهی با نیروهای بهداشت و درمان هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با قدردانی از همکاری تمام مسئولان استان و بویژه استاندار و نیز نیروهای مسلح گفت: فضای بسیار زیبایی طی این چند روز در سطح استان رقم خورده و همه مسئولان و مردم با همدلی در کنار هم هستند تا این بیماری را شکست دهند و این همکاری را در بحث راه اندازی نقاهتگاه ها توسط نیروهای مسلح و بحث گندزدایی شهر توسط آنها و نیروهای شهرداری و سایر اقدامات انجام شده شاهد بودیم.

وی افزود: سپاه و ارتش دو نقاهتگاه با ظرفیت 800 تخت ویژه مردان و زنان راه اندازی کرده اند و این اقدامات جای تقدیر دارد.

پیک بیماری "کرونا" بستگی به رفتار مردم دارد

مرادی با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان همواره در کنار مردم بوده‌اند، گفت: تمام بحران ها و بویژه بحران های دو سه سال اخیر از جمله بحث زلزله و سیل را بررسی کنیم می بینیم که همیشه کادر بهداشت و درمان در کنار مردم و همراه آنها بوده‌اند.

وی افزود: این بحران را نیز به یاری خدا و همراهی مردم پشت سر می گذاریم، اما شرایط در این بحران برای کادر درمان قدری متفاوت است، چرا که در سایر بحران ها ما در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان بودیم و حال در این بحران در خط مقدم هستیم و عملا ما متولی کنترل این بحران هستیم و این امر قدری کار را برای کادر درمان دشوار کرده است.

مرادی تصریح کرد: از طرفی شرایط برخورد با این بحران متفاوت است و کادر درمان برای مقابله مجبورند لباس های سنگین را همراه با وسایل و تجهیزات در طول مدت کار حمل کنند که این امر کار را برای آنها دشوار کرده است.

وی افزود: از طرفی با توجه به بحث انتقال این ویروس، این اضطراب و استرس همواره با کادر درمان هست که بیماری از طریق آنها به خانواده شان منتقل نشود و همین امر فشار روحی روانی را بر کادر درمان افزایش داده است.

مرادی تصریح کرد: آنچه کادر بهداشت و درمان را برای انجام کار و ماندن در خط مقدم تشویق می کند، عشق به مردم است و نیروهای بهداشت و درمان کار خود را یک جهاد مقدس می دانند و همین هاست که خستگی آنها را به در می کند.

وی افزود: جواب این سختی و استرس کار نیروهای بهداشت و درمان این است که مردم همکاری کرده و در خانه بمانند تا هرچه سریعتر زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: روز "سیزده بدر" را در پیش داریم و اگر مردم همکاری کرده و درخانه بمانند قطعا می توانیم خیلی سریعتر به مرحله ریشه کن شدن بیماری برسیم و از شر این ویروس خلاص شویم.

وی با قدردانی از مردم تا به اینجای کار گفت: اکثریت مردم قوانین مربوط به مقابله با کرونا را رعایت کردند و شاهد همکاری موثر آنها با کادر بهداشت و درمان بوده ایم و همین امر موجب شد شیوع سریع بیماری را نداشته باشیم و از مردم می خواهیم که همراهی خود را بیشتر کرده و همدیگر را توصیه و سفارش به در خانه ماندن کنند.

مرادی افزود: در کنار مردم، جا دارد از تمام مسئولان استان، نیروهای مسلح، ائمه جمعه و جماعات و بویژه رسانه ها کمال قدردانی را داشته باشم که طی این مدت در کنار کادر بهداشت و درمان شبانه روز برای شکست این بیماری و ریشه کن کردن آن تلاش کرده و می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در خصوص زمان پیک بیماری کرونا در استان، گفت: این موضوع بستگی به رفتار مردم دارد، اگر مردم رعایت موارد را نداشته باشند و برخی افراد با بی مبالاتی منجر به شیوع هرچه بیشتری این بیماری شوند، قطعا بیماری اوج می گیرد، اما اگر مردم همکاری خود را افزایش دهند این بیماری می تواند به سرعت شیب نزولی خود را در استان آغاز کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان