//
کدخبر: ۲۵۲۴۴۹ //

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز بوستان شرقی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ار قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز بوستان شرقی شهرستان کرمانشاه خبر داد.

 قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز بوستان شرقی کرمانشاه

به گزارش فرتاک نیوز از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز دوشنبه چهارم فروردین ۹۹، اظهار داشت: «با حضور دادستان کرمانشاه و نماینده دستگاههای مختلف از ساخت و سازهای پارک شرقی بازدید به عمل آمد و با دستور دادستان کرمانشاه این ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد. »

 او در خصوص تخلف دیوارکشی در بوستان شرقی کرمانشاه اظهارکرد:«بنابه دستورالعملی که از مدت‌ها قبل به استان واصل شده،اگر اختلافی بین دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد، باید آن را در جلسات کارشناسی استانداری حل وفصل کنند.»

او تصریح کرد: «براین اساس تاکنون اختلافاتی که در بحث ساخت و ساز در عرصه و حریم تاق بستان با شهرداری داشته‌ایم را در جلسات استانداری حل و فصل کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به بحث تله کابین و فانفار اشاره کرد. »

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه بحث ساخت و ساز در پارک شرقی نیز مسئله جدیدی بین شهرداری و میراث فرهنگی است، عنوان کرد: «متاسفانه شهرداری پیش از آنکه استعلامی از میراث فرهنگی بگیرد، اقدام به این ساخت و ساز کرده بود. »

او اضافه کرد: «شهرداری باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلات نوروز ساخت و ساز را در پارک شرقی به‌سرعت شروع کرد، درحالی که توقع داشتیم از میراث فرهنگی استعلام می‌گرفتند و ما را در جریان قرار می‌دادند. »

قادری تاکید کرد: «میراث فرهنگی اجازه هیچ گونه ساخت و سازی را در حریم محوطه تاریخی تاق بستان نمیدهد و این تخلف نیز در حریم این محوطه تاریخی قرار داشت. »

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۴۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان