//
کدخبر: ۲۵۱۵۴۹ //
دکتر شهرام کرمی دادستان جدید کرمانشاه:

برای رفع ۴ چالش عمده در دادسرا تلاش خواهیم کرد / از همراهی و مشورت تمام قضات استان و رییس کل دادگستری بی نیاز نیستم

آیین تکریم دکتر محمد حسین صادقی و معارفه دکتر شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با حضور استاندار، رییس کل دادگستری، معاون امنیتی استاندار، اعضای شورای تامین استان،فرماندهان نظامی و انتظامی ، قضات دادگستری و دادگاههای تجدید نظر امروز ( ۲۷ اسفند ۹۸) در سالن جلسات دادسرای کرمانشاه برگزار شد.

برای رفع ۴ چالش عمده در دادسرا تلاش خواهیم کرد / از همراهی و مشورت تمام قضات استان و رییس کل دادگستری بی نیاز نیستم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه با تشکر از انتصاب وی اظهار داشت: امیداوریم با فضل الهی و همکاری که بین دستگاههای قضای استان است بتوانیم در جهت افزایش این همدلی تلاش کنیم.

دکتر کرمی بیان داشت: برنامه هایی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی رییس قوه قضاییه و رییس دادگستری استان پیش خواهیم برد و در جهت رفع چهار  چالش عمده در داسرا تلاش خواهیم کرد.

وی یکی از این چالش ها را ورودی بیش از حد به دادسراها دانست و گفت : قطعا باید با برنامه های پیشگیری و استفاده از نهاد های سازشی رسمی و غیر رسمی به آن پرداخته شود

دادستان جدید کرمانشاه همچنین کاهش رسوب پرونده ها در دادسرا و رسیدگی به پرونده های معوقه را دومین چالش موجود در دادسرا عنوان کرد که باید مد نظر قرا گیرد و سومین چالش را هم کاستن حجم پرونده های موجود در احکام کیفری دانست و گفت: بعد از سیر مراحل قضایی و نسبتا طولانی این پرونده ها به اجرای احکام محول میشود که انشاالله با استفاده از ظرفیت کاری همکاران و برنامه های موجود نسبت به کاهش این پرونده ها اقدام خواهیم کرد.

photo_2020-03-18_13-03-27

دکتر کرمی چالش بعدی در دادسرا را حبس حداقلی افراد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت : تلاش می کنیم این ذهنیت را ایجاد کنیم که وظیفه دادسرا مجازات افراد نیست و این وظیفه بر عهده دادگاه است و از ابزار بازداشت برای مجازات افراد استفاده نکنیم و اگر هم قراری صادر میشود تلاش کنیم منجر به قرار قبولی شود و فرد بازداشت نگردد مگر در موارد جرائم خاص که قاضی مکلف به صدور قرار بازداشت موقت است و در عین حال خط قرمز دادسرا برخورد بازدارانده و قاطع با مخلین نظم و امنیت عمومی اعم از امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و یا جرائم خاص امنیتی و امنیت ملی است.

دادستان کرمانشاه یادآور شد : در راه مبارزه با مخلین امنیت، دادسرا تنها نخواهد بود و به موجب قانون و اصل برادری تمام ضابطین در کنار ما خواهند بود و بدون شک بدون حس تعامل کار پیش نخواهد رفت.

دکتر کرمی خاطر نشان کرد : از همراهی و مشورت تمام قضات استان به ویژه قضات تجدید نظر و رییس کل دادگستری استان بی نیاز نیستم و امیدوارم در این راه مرا همراهی کنند و در پایان از زحمات دکتر صادقی دادستان پیشین استان هم تشکر کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان