//
کدخبر: ۲۴۶۶۷۱ //

۳۰ درصد پرونده های ورودی دادسرا مربوط به حوادث رانندگی است

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه 30 درصد از پرونده های ورودی به دادسرای استان را پرونده های مربوط به حوادث رانندگی تشکیل می دهد.

30 درصد پرونده های ورودی دادسرا مربوط به حوادث رانندگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین صادقی در نشستی که با برخی از نمایندگان شرکت های بیمه استان با موضوع کیفرخواست های شفاهی بیمه ای برگزارشد، با تاکید بر کاهش مدت زمان رسیدگی فرآیند دادرسی پرونده های قضایی و تعیین تکلیف فوری نسبت به پرونده های که واجد پیچیدگی خاص نیست، اظهار کرد: در ماده 86 قانون دادرسی کیفری این ظرفیت پیش بینی شده که بتوانیم فرآیند طولانی دادرسی را بگونه ای کوتاه کنیم که زمان تحقیق تا اجرای حکم در صورت امکان یک روز طول بکشد.

وی تصریح کرد: سرعت دهی رسیدگی به فرآیند دادرسی باعث از دور خارج شدن بسیاری از پرونده ها می شود و کمک می کند تا شعب تحقیق و دادگاه ها به موضوعاتی که نیاز به تحقیق و تمرکز بیشتری دارند، بپردازند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: رسیدگی به پرونده های مالی مانند کلاهبرداری، جعل و...، کاهش هزینه ها، رفت و آمدهای غیر ضروری مراجعین و نارضایتی مردم از دیگر مزایای رسیدگی سریع به این نوع از پرونده ها است.

وی اضافه کرد: گاها پیش می آید که یک مراجعه کننده به خاطر یک پرونده تصادف نزدیک به یکسال در رفت و آمد است، درحالی که با همکاری شرکت های بیمه ای می توان فرآیند رسیدگی به چنین پرونده هایی در طول چند روز به سرآنجام رساند.

صادقی یادآورشد: در رسیدگی به این پرونده ها باید با احساس مسئولیت به حقوق شهروندی نیز توجه کنیم و شرکت های بیمه ای این مقوله را مد نظر داشته باشند که همه پرونده های تصادف نیاز به صحت سنجی طولانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: معمولا اکثر پرونده های تصادفات  چیزی برای پنهان کردن ندارند، برای همین تنها روی پرونده هایی که مشکوک هستند باید تمرکز کرد.

دادستان کرمانشاه بابیان اینکه 30 درصد از پرونده های ورودی به دادسرا را پرونده های مربوط به حوادث رانندگی تشکیل می دهند، اعلام کرد: از 3500 پرونده ای که در ماه به دادسرای کرمانشاه وارد می شود، نزدیک به هزار پرونده، پرونده های حوادث رانندگی است.

وی در ادامه پیشنهاد داد، در محل دادسرای کرمانشاه دفتری برای استقرار نمایندگان شرکت های بیمه ای دائر شود تا در تسریع رسیدگی به پرونده های تصادفات موثر باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان