//
کدخبر: ۲۵۰۶۰۱ //

۷۴۲۷ مسافر غیربومی از ورودی آستارا بازگردانده شدند

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: ۷۴ هزار و ۶۵۸ مسافر از ۹ اسفندماه تاکنون در گردنه حیران مورد تب‌سنجی قرار گرفتند و از ورود هفت هزار و ۴۲۷ فرد غیربومی به این شهرستان ممانعت به عمل آمد.

۷۴۲۷ مسافر غیربومی از ورودی آستارا بازگردانده شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین خورشیدی روز شنبه اظهار کرد: مطابق دستور استانداری گیلان از ورود خودروهای غیربومی به آستارا جلوگیری می شود و افراد دارای تب بالا به مراکز درمانی هدایت می شوند و داوطلبان و نیروهای هلال احمر آستارا در این خصوص آموزش لازم را دیده اند.

 وی ادامه داد: فایل آموزش صوتی پیشگیری از کرونا با شماره تلفن ۱۱۲ و انتخاب عدد ۳ قابل دسترسی است و تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه و ثابت امکان پذیر است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۶۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان