//
کدخبر: ۲۴۹۰۲۲ //

خیابان‌های استان مرکزی همچنان پرازدحام است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی به لحاظ شیوع و ابتلا به ویروس کرونا هفتمین استان کشور است.

خیابان‌های استان مرکزی همچنان پرازدحام است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گو با بخش خبر شبکه استانی آفتاب با اشاره به وجود 265 مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی بیان کرد: از این تعداد، 17 مورد مبتلای اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی خمین، 63 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ساوه و 185 مورد هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

وی افزود: 21 نفر از کل مبتلایان با بهبودی کامل ترخیص شده اند، 31 نفر به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل در حال درمان هستند و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس در استان مرکزی نیز 13 مورد است.

جمالیان تاکید کرد: با توجه به اینکه در هفته جاری نیز پیک افزایش آمار مبتلایان را پیش رو داریم باید حتما موارد بهداشتی رعایت شود ولی متاسفانه شاهد شلوغی خیابان ها هستیم، روز گذشته انبوهی از مردم در جمعه بازار حضور داشتند که این تجمع می تواند محیط مناسبی برای افزایش تعداد مبتلایان باشد.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم حتما موضوع ویروس را جدی بگیرند وگرنه با بحران جدی مواجه می شویم، گفت: استان مرکزی پس از استان قم دومین استانی بود که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، اما امروز به لحاظ آمار مبتلایان هفتمین استان کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شرایط کنونی استان مرکزی به لحاظ آمار مبتلایان نشان از رعایت اصول بهداشتی از جانب مردم و همکاری آنان با مسئولان و سیستم بهداشت و درمان استان دارد و لازم است این همکاری بیشتر از قبل باشد. نزدیک تعطیلات نوروز و خرید عید هستیم، مردم از خانه نشینی خسته شده اند، اما باید موضوع را جدی بگیرند در غیر این صورت با بحران جدی در حوزه دارو و درمان مواجه خواهیم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان