//
کدخبر: ۲۴۹۰۱۲ //

بیانیه شورای اسلامی شهر تبریز در ارتباط با پیشگیری شیوع ویروس کرونا

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه شورای اسلامی شهر تبریز در ارتباط با پیشگیری شیوع ویروس کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

همانگونه که عموم شهروندان عزیز اطلاع دارند، با ورود ویروس کرونا به کشور عزیزمان، استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز نیز درگیر شیوع این ویروس شده است.

ما اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز از نخستین روز اعلام رسمی ورود این ویروس به شهر تبریز تمام تلاش خود را از جایگاه نمایندگی مردم برای نظارت بر روند کنترل و مدیریت این بحران و اتخاذ تدابیر لازم در جهت کاهش شیوع این ویروس به کار بسته ایم. لذا در ادامه این روند و با نزدیک شدن به ایام پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز لازم دیدیم نکاتی را در این راستا با شهروندان محترم و مدیران و مسئولین امر در میان بگذاریم.

1.  از مدیران ارشد استانی درخواست می گردد برای کاهش شیب شیوع این بیماری، در روزها و هفته های آتی تدابیری را در ارتباط با ممانعت از سفرهای ورودی به استان اتخاذ نمایند. در این راستا انتظار می رود ممنوعیت و عدم امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ ها، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها و مسافرخانه‌ها بصورت رسمی اعلام و اجرایی گردد. همچنین موضوع کنترل ورود و خروج و پایش مسافران ورودی به استان حتما بطور دقیق و با جدیت در دستورکار قرار گیرد.

2.  از شهروندان و هم استانی ها درخواست داریم با توجه به وضعیت حاد کلیه استان های کشور و علی الخصوص نواحی شمالی و مرکزی، جهت حفظ سلامت خانواده، هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران از سفر به خارج از استان جدا خودداری نمایند. همچنین شهروندان و هم استانی ها جز در موارد خیلی ضروری از سفرهای داخل استانی پرهیز نمایند تا مدیریت عدم شیوع در سطح شهرستان های استان نیز به نحو مطلوب تری ادامه یابد.

۳.  از همشهریان تبریزی خواهشمند است همچون روزهای گذشته سفرهای درون شهری خود را به حداقل ممکن رسانده و با عدم حضور در سطح شهر، امکان تسریع  شیوع این بیماری را کاهش دهند. همچنین با پرهیز از انجام خریدهای غیرضروری، خریدهای مربوط به آغاز سال جدید را نیز به هفته های آتی موکول نمایند تا بتوانیم شروع سال جدید را با کمترین آسیب و همراه با سلامت همشهریان داشته باشیم.

۴. از شهروندان خواهشمند است موارد بهداشتی اعلام شده توسط وزارت بهداشت را که از طریق رسانه ملی و رسانه های عمومی منتشر می شود، بصورت دقیق رعایت نمایند.

۵. از شهرداری تبریز درخواست می گردد تا اطلاع ثانوی مانع از برپایی بازارهای هفتگی و محله ای در سطح شهر تبریز گردند.

۶. همچنین در جایگاه نمایندگان مردم در شورای شهر تبریز از مدیران ادارات و سازمان ها خواهشمند است جهت کاهش سفرهای درون شهری نسبت به اتخاذ تصمیمات مقتضی و مناسب جهت کاهش مراجعات پایان سال و تمدید و انتقال برخی امور به سال آتی اقدام نمایند.

۷. شهرداری تبریز طبق روال روزهای گذشته با جدیت موضوع ضدعفونی کردن معابر عمومی، مکان‌های حضور و تردد شهروندان همچون بازار تبریز، ایستگاه های اتوبوس، مترو و ترمینال، اتوبوس ها و واگن های مترو، تاکسی‌ها و ... را با اولویت نواحی پیرامون بیمارستان ها و مراکز درمانی پیگیری نماید.

۸. از شهرداری تبریز درخواست داریم با هماهنگی ارگان های مسئول نسبت به تهیه و توزیع کالاهای بهداشتی مورد نیاز (مواد ضدعفونی کننده و ماسک) در سطح شهر برای شهروندان و کارکنان شهرداری اقدام نماید.

۹. از رستوران ها، پمپ بنزین ها و سایر اصناف و مکان های عمومی که فعالیت خود را به نابه ضرورت در روزهای آتی و ایام نوروز ادامه خواهند داد درخواست می گردد تمام ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده برای ضدعفونی کردن این اماکن را بصورت کامل اجرا نمایند.

۱۰. از صاحبان محترم کسب و کارهای فعال در شهر تبریز خواهشمندیم در صورت امکان ارائه خدمات بصورت اینترنتی یا تلفنی حتما نسبت به اجرای آن اقدام نمایند. همچنین از آن بخش از کسب و کارهایی که می توانند بصورت دورکاری امورات اداری خود را انجام دهند تقاضا داریم با لحاظ این موضوع در کاهش سفرهای درون شهری مشارکت جدی داشته باشند.

۱۱. از کلیه چهره های محبوب علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی استان نیز خواهشمندیم همچون همیشه در بحث اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و دعوت مردم به رعایت مسائل بهداشتی نقش اجتماعی خود را ایفا نمایند.

در پایان ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی جامعه محترم پزشکی و کادرهای درمانی آرزو داریم با همدلی و همراهی تمام مسئولین و شهروندان عزیز، هرچه زودتر شاهد پایان این بحران و بازگشت آرامش و نشاط به جامعه و کشور عزیزمان باشیم.

اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز هفدهم اسفندماه 98

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان