//
کدخبر: ۲۴۸۲۰۸ //

احتمال قطع آب در مناطق شهری البرز

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: اگر میزان مصرف آب در استان به همین روند ادامه داشته باشد، بسیاری از مناطق شهری با مشکل قطعی و افت فشار آب مواجه می‌شوند.

احتمال قطع آب در مناطق شهری البرز
به گزارش فرتاک نیوز،

 غلامرضا رضایی فر در گفت وگو  با خبرنگار اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال و روزهای خانه تکانی قرار داریم، شاهد افزایش مصرف آب توسط شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، شیوع ویروس کرونا و تاکید کارشناسان بر رعایت بیش از پیش بهداشت فردی هم باعث شده میزان آب مصرفی مردم به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی توضیح داد: بدیهی است شست و شوی چندباره دست و صورت در طول روز، افزایش دفعات استحمام در طول  هفته، ضدعفونی کردن چند باره سطوح و اجسام در طول روز، خانه تکانی و رفت و روب همگی باعث افزایش میزان مصرف آب شده اند.

این مسئول اضافه کرد: همه این عوامل باعث شده اسفند امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان مصرف آب توسط مشترکین البرزی ۱۲ درصد افزایش باشد.

این مسئول ادامه داد: بدون شک اگر این روند ادامه یابد به زودی با مشکل قطعی و افت فشار آب در بسیاری از مناطق شهری استان مواجه خواهیم شد.

رضایی فر با توصیه به مردم برای جلوگیری از بروز مشکل تامین آب گفت: مردم در این روزها باید از شست و شوی خودروها ، فرش و برخی وسایل در منزل خودداری و این کار را به شرکت‌های خدماتی واگذار کنند.

مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: هر ثانیه ۸۰۰۰ لیتر آب در این استان استحصال می‌شود که اگر ۴۰۰ لیتر در ثانیه آن صرفه جویی شود بخشی از کاستی‌ها در زمینه تامین آب برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مردم باید طبق الگوهای بهداشتی به پیشگیری از این بیماری  بپردازند و در این زمینه هدر رفت آب مشکلات را مضاعف خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان